کاخ سفید و جمهوری خواهان در مذاکرات سقف بدهی متوقف شده اند.

IMG_20230521_104342_033

مذاکرات دو حزبی بین کاخ سفید و اعضای کنگره جمهوری خواه در مورد افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری به بن بست رسیده است و هیچ ملاقات دیگری برنامه ریزی نشده است. ضرب الاجل 1 ژوئن، همانطور که توسط وزارت خزانه داری تعیین شده است، در آینده نزدیک است. اگر توافقی تا آن زمان حاصل نشود، دولت فدرال ممکن است بدهی های خود را نپردازد و به طور بالقوه باعث ایجاد یک بحران شدید اقتصادی شود.

 جمهوری خواهان بر کاهش قابل توجه هزینه ها به عنوان پیش نیاز برای تصویب افزایش سقف استقراض دولت فدرال اصرار دارند، در حالی که کاخ سفید “اختلافات جدی” بین دو حزب را تایید می کند.در واشنگتن به مرحله مهمی رسیده است. دو بحث اساسی بین کاخ سفید و اعضای کنگره جمهوری خواه، با محوریت افزایش سقف بدهی، به بن بست منتهی شده است و به بن بست در گفتگوهای مالی کشور منجر شده است.

 سقف بدهی کشور در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است و چالش تغییر این رقم همچنان قابل توجه است.دولت فدرال به سرعت به یک تاریخ حساس نزدیک می شود. 1 ژوئن. اگر تا این تاریخ به قطعنامه ای نرسید، وزارت خزانه داری نسبت به احتمال عدم پرداخت بدهی های دولت هشدار داده است. پیامدهای چنین وضعیتی بسیار گسترده است و کشور را به یک بحران اقتصادی تهدید می کند.

 گفتگوهای دو حزبی که شاهد تبادلات پرتنش بین طرفین بود، بدون هیچ پیشرفت ظاهری به پایان رسید. هیچ نشانه ای از برگزاری مجدد جلسه برای ادامه این مذاکرات محوری وجود ندارد. با وجود این، رئیس جمهور جو بایدن همچنان مطمئن است که می توان از یک نکول اجتناب کرد، حتی در مواجهه با ضرب الاجل نزدیک.

حزب جمهوری خواه موضع قاطع خود را حفظ کرده و تاکید کرده است که آنها هیچ افزایشی در حد وام دولت فدرال را بدون توافق بر سر کاهش قابل توجه هزینه ها تایید نمی کنند.

 در همین حال، کاخ سفید به “اختلافات جدی” بین طرفین اذعان کرده است. این اختلافات ریشه‌دار همچنان ادامه دارد و هر گونه راه حلی قریب‌الوقوع را بعید می‌سازد.

 پیامدهای گسترده‌تر مذاکرات سقف بدهی سایه‌ای بر دیدار پرزیدنت بایدن با گروه هفت در ژاپن تبدیل شده است.

یکی از مذاکره‌کنندگان برجسته جمهوری‌خواه، نماینده پاتریک مک‌هنری، عدم اعتماد خود را به دستیابی به توافقی که انتظارات کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان را برآورده می‌کند، ابراز کرد.

 نکته قابل توجه، مک کارتی، و همچنین سایر جمهوری خواهان، اصرار دارند که ایالات متحده باید مسیر مخارج کسری و افزایش بدهی خود را تغییر دهد. مک کارتی بر کاهش هزینه‌ها سالانه فشار می‌آورد، رویکردی که دموکرات‌هایی که می‌خواهند سطح مخارج سال جاری را حفظ کنند، به شدت در برابر آن مقاومت می‌کنند.اخبار مربوط به بن بست در مذاکرات سقف بدهی باعث شد تا جو ضعیفی در بازار سهام ایجاد شود و سهام ایالات متحده هفته را با کاهشی به پایان رساند.جمهوری خواهان از کاهش چشمگیر هزینه ها به عنوان شرط افزایش محدودیت استقراضی خودخواسته دولت حمایت می کنند، اقدامی ضروری برای پوشش هزینه های مخارج و کاهش مالیات که قبلاً توسط قانونگذاران مجاز شده بود.

 در پاسخ به بن بست، فعالان بازار خود را برای یک نکول احتمالی آماده کردند که باعث شد سهام ایالات متحده کاهش یابد و دلار جایگاه خود را از دست بدهد.

Related Posts

Leave a comment