کاردانو IOG به‌روزرسانی وضعیت Vasil Hard Fork را ارائه می‌کند.

photo_2022-07-24_12-58-08

در 3 جولای، تیم‌های IOG شبکه آزمایشی Cardano را به عملکرد Vasil متصل کردند. بیان شد که صرافی‌ها و SPOها (اپراتورهای استخر سهام) حداقل به چهار هفته برای آزمایش نیاز دارند، که آخرین هفته جولای را به عنوان تاریخ آزمایشی برای راه‌اندازی شبکه اصلی Vasil قرار می‌دهد.
پس از اعلام هارد فورک تست نت، کار به طور جدی ادامه یافت و با گره اولیه نسخه 1.35.0 شروع شد. تیم های IOG به سمت کار بر روی node v.1.35.1 پیش رفتند، که مشکلی را در پخش مجدد عکس فوری برطرف می کند. کاوشگر شبکه آزمایشی Cardano و سایر وابستگی‌ها نیز پس از گره جدید شاهد ارتقاءهایی بودند.
همچنین کار بر روی قابلیت نگهداری خطوط لوله و افزودن آزمایش‌هایی برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از رگرسیون پیشرفت کرد.
در حال حاضر، IOG در گزارش ارزیابی هفتگی خود گزارش می دهد که در حال کار بر روی انتشار آتی node v.1.35.2 است. این نسخه امیدوار است در طول تست Vasil، بهبودهایی را به همراه داشته باشد و باگ های موجود در نسخه های نود قبلی را برطرف کند.
این در حالی است که تیم‌ها به آزمایش عملکرد Vasil ادامه می‌دهند و از نزدیک با DApps و پروژه‌هایی که بر روی Cardano ساخته می‌شوند کار می‌کنند. آزمایش Plutus V2 نیز با استفاده از Vasil devnet ادامه می‌یابد در حالی که مدل هزینه V2 به زودی به شبکه آزمایشی Cardano بازیابی می‌شود.

در حال حاضر 1040 پروژه در کاردانو در حال ساخت هستند، در حالی که اخیراً 92 پروژه در کاردانو راه اندازی شده است. تعداد پروژه های NFT 6304 است، در حالی که توکن های بومی کاردانو 5.5 میلیون است. تعداد اسکریپت‌های پلوتوس 2929 بود، در حالی که تعداد اسکریپت‌های Github به 2632 در هفته رسید.
ماشین مجازی اتریوم (EVM) زنجیره جانبی آلفای خود کاردانو همچنان در حال توسعه است و در حال حاضر در شبکه آزمایشی قرار دارد. زنجیره جانبی بدون مجوز به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا قراردادهای هوشمند Solidity را روی Cardano بنویسند و DApp های سازگار با EVM و توکن های سازگار با ERC20 ایجاد کنند در حالی که هنوز از بسیاری از مزایای کاردانو بهره می برند.

Related Posts