کاردانوCardano به حداکثر ظرفیت نزدیک می شود.

IMG_20230509_135058_650

پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز Cardano در حال نزدیک‌تر شدن به حداکثر ظرفیت خود است و بحث‌هایی را در میان کارشناسان صنعت در مورد مقیاس‌پذیری آینده آن ایجاد می‌کند.

سباستین گیمو، توسعه‌دهنده معروف کاردانو، اخیراً در توییتر به نگرانی‌ها پرداخته و راه‌حل‌های بالقوه را مورد بحث قرار داده است. او تاکید کرد که کاردانو بخش قابل توجهی از نقشه راه مقیاس پذیری 2021 خود را اجرا کرده است و پیشرفت های بیشتری در راه است. Guillemot چندین استراتژی برای مقیاس بیشتر شبکه Cardano از جمله افزایش اندازه بلوک ها، تشویق برنامه های غیرمتمرکزتر (dApps) برای مهاجرت به پلت فرم قرارداد هوشمند Plutus V2 و اجرای هزینه های چند لایه برای ایجاد یک بازار زنجیره ای مناسب را شرح داد. او همچنین به استفاده از زنجیره‌های جانبی، راه‌حل‌های لایه 2 (L2) و لایه در دسترس بودن داده (DA) برای تخلیه ترافیک از شبکه لایه 1 (L1) کاردانو اشاره کرد.

علاوه بر این، Guillemot به پذیرش بالقوه Input Endorsers و پلتفرم‌های قرارداد هوشمند جایگزین مانند Aiken برای کمک به بهبود ظرفیت شبکه اشاره کرد. او بر اهمیت توسعه راه‌حل‌های خلاقانه مانند الگوریتم‌های انتخاب سفارشی UTXO (خروجی تراکنش‌های خرج نشده) برای dApps و کیف پول‌ها تاکید کرد که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه شود. یکی از این نمونه ها Milkomeda است، پروژه ای که بیش از 10000 دلار از طریق الگوریتم انتخاب جدید UTXO پس انداز کرده است. 

Related Posts

Leave a comment