گزارش ها حاکی از آن است که ایلان ماسک در حال برنامه ریزی استارت آپ هوش مصنوعی برای رقابت با سازنده ChatGPT OpenAI است.

IMG_20230415_103017_424

در حالی که ماسک هیئت مدیره OpenAI را در سال 2018 ترک کرد، راه اندازی استارت آپ جدید هوش مصنوعی ماسک را در میان غول های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت برای ساخت نسل بعدی هوش مصنوعی قرار می دهد.

طبق گزارش‌ها، کارآفرین فناوری، الون ماسک، در حال توسعه برنامه‌هایی برای ایجاد یک استارت‌آپ هوش مصنوعی (AI) برای رقابت با OpenAI سازنده ChatGPT، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی مولد است که او در سال 2015 تأسیس کرد.به گزارش فایننشال تایمز، این افشاگری پس از آن صورت گرفت که ماسک در حال جمع آوری تیمی از محققان و مهندسان هوش مصنوعی است.  

یافته های ادعایی تکمیل کننده گزارش اخیر 12 آوریل است که در آن یک منبع ناشناس فاش کرد که ماسک نزدیک به 10000 واحد پردازش گرافیکی را برای تقویت ابتکارات هوش مصنوعی توییتر خریداری کرده است.در 9 مارس، ماسک شرکتی به نام X (X.AI) را تأسیس کرد و خود را به عنوان تنها مدیر شرکت معرفی کرد. علاوه بر این، ماسک همچنین نام توییتر را در پرونده های شرکت به X Corp تغییر داد تا بخشی از برنامه های خود برای ایجاد یک “اپلیکیشن همه چیز” با نام تجاری “X” باشد.

در مقابل، ماسک به همراه بیش از 2600 رهبر فناوری و محقق، نامه ای سرگشاده را امضا کرده بودند که در آن خواستار توقف موقت توسعه بیشتر هوش مصنوعی در 30 مارس شده بودند، زیرا از “خطرات عمیق برای جامعه و بشریت” می ترسیدند.

 

Related Posts

Leave a comment