یک روز پس از شکایت بایننس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) کوین بیس را در آخرین حمله خود به صنعت کریپتو هدف قرار داده است.

IMG_20230607_100403_798

در یک بیانیه مطبوعاتی جدید، SEC می گوید که از Coinbase برای «عملکرد به عنوان یک بورس اوراق بهادار، کارگزار و آژانس تسویه حساب ثبت نشده» هزینه می گیرد.

 رگولاتور همچنین از Coinbase به دلیل «عدم ثبت پیشنهاد و فروش برنامه سهامداری دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود به عنوان خدمات» هزینه می‌گیرد.

 SEC در شکایت 101 صفحه‌ای خود می‌گوید که دارایی‌های رمزنگاری ارائه شده در سرویس‌های Coinbase Platform، Coinbase Prime و Coinbase Wallet همگی «اوراق دارایی رمزنگاری» هستند و بنابراین کاملاً در محدوده قوانین اوراق بهادار هستند.

 در حالی که کوین‌بیس و سایر شرکت‌ها مکرراً از مقامات ایالات متحده خواستار شفافیت نظارتی ظاهری شده‌اند، کمیسیون SEC می‌گوید که کوین‌بیس حداقل از سال ۲۰۱۶ دریافته است که تصمیم دیوان عالی در مورد SEV علیه W.J Howey Co. در سال 1946 امکان تعیین اینکه آیا دارایی کریپتو بخشی از یک قرارداد سرمایه گذاری است و تابع قوانین اوراق بهادار است.

 “آزمون هاوی” که ناشی از دعوای حقوقی 77 ساله است، دارای یک معیار چهار جانبه است که به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به وضوح به شرکت ها اجازه می دهد تا تعیین کنند که آیا یک معامله واجد شرایط یک قرارداد سرمایه گذاری است یا خیر.

 SEC ادعا می کند که Coinbase تست Howey را نادیده گرفته است و سود را به حداکثر می رساند.

و به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی عمومی خود را به عنوان یک بازیگر “سازگار” در کریپتو قرار می دهد. فضای دارایی، کوین‌بیس سال‌ها تلاش‌های خود را برای تجزیه و تحلیل دارایی‌های رمزنگاری تحت استانداردهای تعیین‌شده تبلیغ کرده است.

 قبل از اینکه آنها را برای تجارت در دسترس قرار دهید، در Howey قرار دهید.

 اما در حالی که کوین بیس به تمایل خود برای پیروی از قوانین قابل اجرا توجه می کند، سال هاست که برای تجارت دارایی های رمزنگاری که قراردادهای سرمایه گذاری تحت آزمون هاوی و اصول تثبیت شده قوانین اوراق بهادار فدرال هستند، در دسترس قرار داده است. به این ترتیب، کوین بیس علاقه خود را در افزایش سود خود بر منافع سرمایه گذاران و بیش از پیروی از قانون و چارچوب نظارتی حاکم بر بازارهای اوراق بهادار و برای حمایت از سرمایه گذاران و بازارهای سرمایه ایالات متحده ایجاد کرده است.

 به‌عنوان بخشی از کمک‌هایی که برای نقض‌های ادعایی Coinbase دنبال می‌شود، SEC به دنبال جریمه‌های پول مدنی، و همچنین حذف «دستاوردهای غیرقانونی» صرافی با سود پیش داوری است.

 در زمان نگارش این مقاله، دو بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، یعنی Binance و Coinbase، اکنون در میانه‌ی اتهامات SEC هستند. با انتشار این خبر، سهام کوین بیس (COIN) 21 درصد کاهش یافت.

Related Posts

Leave a comment