۵ ارز دیجیتالی که در این هفته معامله گران باید زیر نظر بگیرند.

photo_2023-03-07_15-52-49

بازار سهام آمریکا در چند روز گذشته رشد خوبی را ثبت کرده است اما قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال موفق نشده‌اند چنین حرکتی را دنبال کنند. تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که چنین موضوعی در پی نگرانی سرمایه‌گذاران از مشکلات بانک سیلور گیت بوده و تریدرها ترجیح داده‌اند از بازار فاصله بگیرند. ترس اشاره شده می‌تواند از مهم‌ترین دلایل سقوط ارزش بازار به محدوده 1 تریلیون دلاری باشد.

به نقل از کوین تلگراف، پلتفرم تحلیلی سنتیمنت، روز گذشته در گزارشی عنوان داشت که احساسات نزولی گسترده‌ای در بازار به وجود آمده است. با این وجود، پلتفرم در ادامه اشاره داشت که چنین احساسات اغراق شده‌ای می‌تواند درنهایت منجر به حرکت برگشتی خوبی شود و منتقدان را ساکت کند.

یکی دیگر از نکات مثبت در کوتاه‌مدت برای بازار، ضعف شاخص دلار آمریکا است که در 7 روز گذشته 0.7 کاهش داشته است. چنین چیزی می‌تواند باعث بازگشت قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای آینده شود. بنا بر تحلیل ارزهای دیجیتال، تا زمانی که بیت کوین سطح 20000 دلاری را حفظ کند، ارزهای دیجیتال می‌توانند با عملکرد خوبی همراه شوند. در ادامه به تحلیل و بررسی بیت کوین و 4 ارز دیجیتالی خواهیم پرداخت که در کوتاه‌مدت امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روز 3 مارس به سطح 22800 دلاری سقوط کرد. تلاش خریداران برای بازگرداندن قیمت به بالای این سطح با سایه بلند کندل همراه شد که نشان می‌دهد فروشندگان به دنبال تبدیل کردن این سطح به مقاومت هستند.

میانگین 20 روزه در 23159 دلاری جهت نزولی به خود گرفته و RSI نیز در 44 قرار دارد که نشان از برتری فروشندگان در بازار دارد. خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر حمایت 21480 دلاری برسانند. اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم، حرکت بعدی آزمایش مجدد حمایت 20000 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر خریداران مانع این حرکت شوند و قیمت را در بالای میانگین 20 روزه نگه‌دارند به معنای خرید قدرتمند در کف قیمت خواهد بود. در این صورت بیت کوین ابتدا به سمت 24000 دلار و سپس مقاومت 25250 دلاری حرکت خواهد کرد. شکست این مقاومت می‌تواند نشان از تغییر روند احتمالی داشته باشد.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که میانگین‌های متحرک جهت نزولی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده 39 قرار دارد تا شاهد برتری فروشندگان باشیم. اگر قیمت میانگین 20 روزه را از دست دهد و به زیر 21971 دلاری سقوط کند، هدف بعدی خرس‌ها حمایت مهم 21480 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، حفظ میانگین 20 روزه به معنا ضعیف شدن فروشندگان خواهد بود. در این صورت شاهد رالی صعودی به سمت میانگین 50 روزه خواهیم بود. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکست آن می‌تواند رشد بیت کوین تا سطح 24000 دلاری را به همراه داشته باشد.

تحلیل EOS/USDT

تحلیل ارز دیجیتال ایاس نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز روز 3 مارس مقاومت مهم 1.26 دلاری خود را شکست اما خریداران در حفظ سطوح بالاتر ناموفق عمل کردند. نکته مثبت برای خریداران آن است که قیمت به زیر میانگین 20 روزه در 1.17 دلار سقوط نکرده است.

جهت صعودی میانگین‌ها و قرار داشتن RSI در ناحیه مثبت به معنای برتری خریداران است. ایاس الگویی کف نیم‌دایره را تشکیل داده است که در صورت شکست مقاومت 1.26 دلار تا 1.34 دلاری کامل خواهد شد و هدف آن نیز محدوده 1.74 دلاری خواهد بود.

حمایت مهم این ارز نیز میانگین 50 روزه در 1.10 دلار است. خریداران از تاریخ 8 ژانویه تاکنون اجازه نداده‌اند که قیمت به زیر این سطح سقوط کند. در صورت سقوط قیمت به زیر این سطح، فشار فروش افزایش خواهد یافت و حمایت بعدی ایاس در سطح 1 و سپس 0.93 دلاری خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال ایاس نشان می‌دهد که فروشندگان قیمت را به زیر میانگین 20 روزه رسانده‌اند اما نکته مثبت برای خریداران حفظ میانگین 50 روزه است. چنین چیزی بدان معنا است که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کند.

اگر قیمت میانگین 20 روزه را پس بگیرد، خریداران باری دیگر برای عبور از 1.26 دلار تلاش خواهند کرد. این دیدگاه صعودی در صورتی که میانگین 50 روزه از دست برود، بی‌اعتبار خواهد شد و قیمت به سطح 1.10 دلاری سقوط خواهد کرد.

تحلیل STX/USDT

تحلیل STX، ارز دیجیتال شبکه استکس نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز روز 17 فوریه از سطح 0.30 دلاری با رالی صعودی قدرتمندی همراه شد و در 1 مارس به 1.04 دلاری رسید تا شاهد افزایش 246 درصدی قیمت در تنها چند روز باشیم. معمولاً چنین رالی‌های قدرتمندی با اصلاح‌های عمیقی همراه می‌شوند که برای STX نیز شرایط به همین‌گونه بود.

قیمت STX با سقوط خود به میانگین 20 روزه در 0.69 دلار رسیده است و اکنون باید منتظر واکنش آن به این سطح حمایتی بود. نکته مثبت برای خریداران، قرارداشتن سطح 50% فیبوناچی در این محدوده است که قدرت سطح حمایتی را بیشتر می‌کند. اگر قیمت به این محدوده واکنش مثبت نشان دهد، فروشندگان تلاش خواهند کرد در محدوده 0.83 تا 0.91 دلاری فروش خود را آغاز و مانع از رشد بیشتر STX شوند.

اگر قیمت از ناحیه اشاره شده با ریزش همراه شود، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا اصلاح عمیقی را به ارز دیجیتال STX تحمیل کنند. اگر سطح 0.67 دلاری شکسته شود، حمایت بعدی قیمت در سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی در محدوده 0.58 دلاری خواهد بود. از سویی دیگر، رساندن قیمت به بالای 0.91 دلار می‌تواند رالی دوباره تا 1.04 دلار را به همراه داشته باشد. شکست این محدوده نیز روند صعودی را تا مقاومت 1.43 دلاری ادامه خواهد داد.

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال STX نشان می‌دهد که جهت میانگین 20 روزه نزولی است و RSI نیز در محدوده منفی قرارگرفته است تا شاهد برتری فروشندگان در بازار باشیم. انتظار می‌رود فروشندگان هنگام پول بک‌های قیمتی از میانگین‌های متحرک دفاع کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند سطوح پایین را حفظ کرده و قیمت را به زیر 0.65 دلار برسانند. در صورت موفقیت، حمایت مهم بعدی STX سطح 0.56 دلاری خواهد بود. اولین نشانه بازگشت صعود به بالای میانگین 50 روزه و سپس حرکت به سمت 1.04 دلار خواهد بود.

IMX/USDT

تحلیل ارز دیجیتال IMX توکن پلتفرم ImmutableX نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 3 مارس به میانگین 50 روزه در 0.88 دلار واکش مثبت نشان داد و سپس از میانگین 20 روزه در 1 دلار نیز عبور کرد تا شاهد تقاضای سنگین در سطوح پایین باشیم.

اکنون قیمت می‌تواند تا سطح 1.12 دلاری با افزایش همراه شود و انتظار می‌رود که در این سطح شاهد مقاومت خرس‌ها باشیم. اگر خریداران راه خود را از این سطح باز کنند رالی صعودی سرعت خواهد گرفت و قیمت به سمت مقاومت مهم 1.30 دلاری حرکت خواهد کرد. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکست آن می‌تواند روند تازه‌ای را آغاز کند و قیمت را به 1.85 دلار برساند.

از سویی دیگر، واکنش منفی به سطح 1.12 دلاری به معنای تسلیم نشدن فروشندگان در بازار خواهد بود. فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین 50 روزه برسانند و برتری خود در بازار را نشان دهند. در صورت موفقیت، قیمت IMX تا سطح 0.63 دلاری سقوط خواهد کرد.

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال IMX نشان می‌دهد که قیمت بین محدوده 0.92 دلاری تا 1.12 دلاری در نوسان است. معمولاً در چنین محدوده‌های ثابتی، تریدرها در نزدیکی حمایت خرید می‌کنند و در نزدیک مقاومت به فروش می‌پردازند. رفتار قیمت داخل چنین محدوده ثابتی می‌تواند تصادفی و پر نوسان باشد.

اگر قیمت از بالا مقاومت خود را بشکند به معنای برتری خریداران نسبت به فروشندگان خواهد بود و قیمت به سمت 1.30 دلاری حرکت خواهد کرد. از سویی دیگر، شکست حمات 0.92 دلاری می‌تواند روند را در کوتاه‌مدت نزولی کرده و قیمت را به سمت 0.83 دلار و سپس 0.73 دلار حرکت دهد.

MKR/USDT

تحلیل میکر نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال پس از پول بک کوتاه‌مدت خود در تلاش است تا روند صعودی خود را ادامه دهد. چنین چیزی نشان می‌دهد که احساسات در بازار مثبت است و تریدرها کف‌های قیمتی را فرصت خرید می‌بینند.

جهت صعودی میانگین‌های متحرک و RSI در ناحیه مثبت نشان از برتری خریداران دارد. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای سطح 963 دلاری تثبیت کنند، شاهد رالی صعودی به سمت مقاومت 1150 دلاری تا 1170 دلاری خواهیم بود. از سمتی دیگر، خرس‌ها در تلاش هستند تا مانع از رالی صعودی شوند و قیمت را به زیر میانگین 20 روزه در 807 دلار برسانند. موفقیت آن‌ها باعث زان تریدرهای کوتاه‌مدتی زیادی خواهد شد و قیمت ممکن است به سمت میانگین 50 روزه در 731 دلار حرکت کند.

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال میکر نشان می‌دهد که قیمت مدت زیادی است که در محدوده‌مان 832 دلار تا 963 دلار در نوسان است. با این حال خریداران در تلاش هستند تا قیمت را از مقاومت 963 دلاری عبور دهند. میانگین 20 روزه در جهت صعودی است و RSI نیز در ناحیه مثبت است تا احتمال این حرکت صعودی افزایش یابد.

اگر قیمت بالای سطح 963 دلاری تثبیت شود، هدف میکر سطح 1094 دلاری خواهد بود. از سویی دیگر، حرکت نزولی به زیر 963 دلار می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد و بیانگر این موضوع باشد که حرکت اخیر تله‌ای برای خریداران بوده است. در این صورت روند خنثی در ناحیه ثابت برای مدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

Related Posts

Leave a comment