ربات‌های هوش مصنوعی در یک بار با هم ترکیب شدند و زمانی که محققان یک شهر را به آنها دادند، مهمانی گرفتند.

IMG_20230411_143610_501

به 25 “عامل” هوش مصنوعی یک شهر مجازی داده شد و مشاهده شد که برای ناهار به یک بار می‌رفتند، یک مهمانی را برنامه‌ریزی می‌کردند و رفتارهای مشابه انسان را ابراز می‌کردند.

به گفته شش محققی که برای آنها شهر ایجاد کردند، جامعه ای متشکل از 25 ربات هوش مصنوعی (AI) مشاهده شد که از خواب بیدار می شدند، صبحانه می پختند، به سر کار می رفتند، برای ناهار با دوستان به بار می رفتند و حتی یک مهمانی ترتیب می دادند.

محققان گوگل و دانشگاه استنفورد در مقاله‌ای در ۷ آوریل با عنوان «عوامل مولد: شبیه‌سازهای تعاملی رفتار انسانی» نوشتند که یک شهر مجازی پر از «عوامل مولد» آموزش‌دیده ChatGPT ساختند.هدف از این مطالعه – که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است – ایجاد یک جامعه کوچک و تعاملی از ربات های هوش مصنوعی با الهام از بازی های شبیه سازی زندگی مانند The Sims بود.

 عوامل می توانند با ترکیب اطلاعات جدید، ذخیره آن در حافظه و سپس رفتار به گونه ای که منعکس کننده آن دانش باشد، طیف وسیعی از استنباط ها را در مورد خود، سایر عوامل و شهرشان «Smallville» به دست آورند.به عنوان مثال، ماموران می توانند اجاق گاز آشپزخانه خود را هنگامی که می بینند صبحانه شان در حال سوختن است خاموش کنند، برنامه های خود را هماهنگ کنند و حتی در گفتگوهای به ظاهر معنادار با سایر عوامل شرکت کنند.

 نتایج پژوهشگران را به این نتیجه رساند که عوامل مولد رفتارهای انسانی «باورکردنی» ایجاد می کنند:این کار با ادغام مدل‌های زبان بزرگ با عوامل محاسباتی و تعاملی، الگوهای معماری و تعاملی را برای شبیه‌سازی‌های باورپذیر رفتار انسان معرفی می‌کند.»

یکی از نمونه‌های به اشتراک گذاشته شده در این مطالعه توضیح می‌دهد که مامور هوش مصنوعی «ایزابلا رودریگز» نه نماینده دیگر را به یک مهمانی روز ولنتاین در کافه شهر دعوت کرده است.

Related Posts

Leave a comment