آموزش افزودن توکن در کیف پول متامسک.

photo_2022-04-19_16-26-04

کیف پول متامسک به طور پیش فرض از بسیاری از توکن های محبوب پشتیبانی می کند، اما توکن های جدیدتر یا کمتر محبوب ممکن است فوراً در دسترس نباشند. خوشبختانه، هر توکن سازگار با استاندارد های توکن ERC-20 یا ERC-721 را می توان به راحتی در چند مرحله آسان به Metamask اضافه کرد.
توجه: کیف پول متامسک دارای یک بخش توکن های غیر مثلی (NFT) به صورت مجزا است که در آن توکن های ERC-721 قابل مشاهده هستند.
اگر قصد ذخیره سازی و دریافت توکن های شبکه های دیگر به غیر از شبکه اتریوم را دارید، می توانید مقاله آموزش اضافه کردن شبکه در کیف پول متامسک آموزش اضافه کردن شبکه بایننس اسمارت چین و سایر شبکه ها به کیف پول متامسک را مطالعه کنید.

جهت افزودن توکن در کیف پول Metamask مراحل زیر را به صورت گام به گام دنبال کنید.

      1. ورود به کیف پول و انتخاب گزینه افزودن ارز

در اولین قدم برای اضافه کردن ارز مورد نظر ورود به کیف پول متامسک و انتخاب گزینه “Import Tokens” می باشد.

 نکته : اگر توکن خود بربستر شبکه بایننس اسمارت چین یا شبکه های دیگر می باشد ابتدا باید شبکه مورد نظر  را  به کیف پول خود اضافه نموده  و وارد شبکه مورد نظر شوید . همچین آموزش اضافه کردن  شبکه های دیگر به متاماسک را  می توانید در  آموزش قبلی مشاهده نمایید .

     2. انتخاب ارز برای اضافه کردن به متامسک

در این مرحله رمز ارزی را که می خواهید اضافه کنید جستجو کنید. آن را مانند هر کلمه دیگری در بخش “search” تایپ کنید.

     3. افزودن همزمان چند توکن

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در این بخش از شما پرسیده می شود که تمایل دارید توکن های دیگری را هم اضافه کنید یا خیر. در صورت تمایل میتوانید ارز مورد نظر را انتخاب نمایید. در غیر این صورت برای ادامه روند بر روی گزینه “Import tokens” کلیک کنید. 

     4. تکمیل فرآیند افزودن توکن

پس از این، می توانید توکن های خود و توکن اضافه شده را در تب “Assets” مشاهده کنید.

اضافه کردن ارز به صورت دستی در کیف پول Metamask

با این حال، افزودن توکن در کیف پول متامسک به روش دیگری نیز امکان پذیر است که در این بخش به شرح آن خواهیم پرداخت.

برای افزودن دستی توکن ها در این کیف پول باید مطابق روند بالا وارد کیف پول متاماسک شوید و سپس گزینه “Import Token” را انتخاب نمایید. در نهایت به تب “Custom Token” مراجعه کنید تا کادر های مربوطه را تکمیل کنید.

سپس باید آدرس قرارداد هوشمند توکن را وارد کنید .برای پیدا کردن آدرس قرارداد توکن، می‌توانید به یک جستجو گر مانند Etherscan ، coinmarketcap یا Bcscanمراجعه کنید. 

هنگامی که ارز مورد نظر را انتخاب کردید در بخش “Contract” یک عبارت شامل حروف و اعداد را خواهید دید. ماوس خود را روی آن نگه دارید تا بتوانید آدرس را کپی کنید.

سپس به صفحه افزودن دستی توکن ها در کیف پول متامسک بروید و آدرس قرار داد را در بخش “Token Contract Address” درج نمایید، سپس گزینه های بعدی به  طور خودکار برای شما نمایش داده می شود . اما اگر نمایش داده نشد می تونید به صورت دستی  نماد توکن را در کادر “Token Symbol” و عدد دسیمال آن ارز را که در کادر پایین آدرس قرارداد یادداشت شده است در قسمت “Decimals” وارد نمایید و در نهایت گزینه “Add custom token” را انتخاب کنید. 

پس از گذراندن مراحل بالا می‌توانید توکن اضافه شده را در صفحه دارایی‌های خود مشاهده کنید. اکنون می‌توانید و به ارسال و دریافت آن در کیف پول متامسک بپردازید.

Related Posts

Leave a comment