سقوط بازار کریپتو: دلیل سقوط شدید بیت کوین، ETH، SOL، XRP، SHIB

photo_2024-04-13_13-10-12

بازار کریپتو با یک اصلاح شدید مواجه شد و ارزش بازار کریپتو جهانی را بیش از 8 درصد کاهش داد و به کمترین میزان 2.38 تریلیون دلار رسید. به طور کلی، بازار کریپتو بیش از 250 میلیارد دلار ارزش بازار را در فروش اخیر از دست داد.
قیمت بیت کوین به دلایل مختلف از جمله انقضای گزینه ها، الگوهای نصف شدن بیت کوین تاریخی، عوامل کلان اقتصادی و ضعف نمودارتکنیکال، از 70،978 دلار به 65254 دلار سقوط کرد. بیت کوین باعث فروش در بازار کریپتو شد و قیمت اتریوم 12 درصد سقوط کرد. این باعث شد آلت کوین های SOL، XRP، ADA، DOGE، SHIB و سایرین 15 تا 30 درصد سقوط کنند. میم کوین ها از جمله ارزهای دیجیتال نقد شده در 24 ساعت گذشته هستند.
بازار کریپتو در اوایل این هفته شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از ضعف قبل از داده‌های CPI ایالات متحده کرد. همانطور که توسط CoinGape گزارش شده است، افزایش قیمت بیت کوین به 72 هزار دلار یک حرکت محدود در پاسخ به افزایش جریان ورودی ETF بیت کوین و تقاضا برای موقعیت های طولانی به دلیل FOMO درنزدیک هاوینگ بیت کوین بود.

کارشناسانی مانند بنجامین کوئن، پیتر برانت و آرتور هیز پیش‌بینی کردند که اگر قیمت بیت‌کوین الگوی نمودار مشابهی را که در رویدادهای هاوینگ قبلی مشاهده شده بود، تکرار کند و اخیراً فهرست ETF‌های بیت‌کوین را مشاهده کند، سقوط و احتمالاً سقوط بازار پیش‌بینی می‌شود. Cowen پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین پس ازهاوینگ می تواند به زیر 60000 دلار کاهش یابد.
قیمت بیت کوین سطوح حمایتی کلیدی را در 70400 دلار و 68200 دلار شکست و به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و احساسات منفی پس از گزارش‌های درآمدی از سوی بانک‌های بزرگ، فروش را افزایش داد. سهام جی پی مورگان چیس در روز جمعه 6.47 درصد سقوط کرد.

رویدادهای اقتصاد کلان جهانی باعث شد که شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالای 106 برسد که بالاترین سطح از اوایل نوامبر بوده است و بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده به بالاترین سطح 6 ماهه 4.585 درصد رسید. از آنجایی که بیت کوین برعکس بازدهی DXY و خزانه داری حرکت می کند، افزایش هر دو باعث کاهش قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار شده است و باعث سقوط بازار کریپتو شده است.
داده های Coinglass نشان می دهد که بیش از 950 میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال در میان این اصلاح قوی نقد شده است. از این تعداد، 830 میلیون دلار موقعیت خرید نقدی و نزدیک به 120 میلیون دلار موقعیت خرید در 24 ساعت گذشته نقد شده است.
بیش از 297 هزار معامله‌گر منحل شدند و بزرگترین سفارش انحلال واحد در صرافی OKX رخ داد، زیرا شخصی ETH را به USD به ارزش 7.19 میلیون دلار مبادله کرد.
مارکوس تیلن، مدیر عامل 10x Research، می‌گوید استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌توانند پس از رویداد نصف شدن، 5 میلیارد دلار بیت‌کوین بفروشند و نهنگ‌ها پیشتاز فروش هستند.

منبع : COINGAPE

Related Posts

Leave a comment