متا و IBM برای تغییر شکل آینده هوش مصنوعی در میان چالش های OpenAI باهم متحد می شوند.

photo_2023-12-05_12-21-38

متا و آی‌بی‌ام برای مقابله با تسلط OpenAI متحد می‌شوند و آینده هوش مصنوعی را با موفقیت به اجرا و تعهد ایمنی تغییر می‌دهند.

در یک حرکت استراتژیک برای تغییر شکل چشم‌انداز هوش مصنوعی، پلتفرم متا و آی‌بی‌ام پیشتاز تشکیل اتحاد هوش مصنوعی هستند، ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ شرکت و موسسه تحقیقاتی پیشرو هوش مصنوعی (AI). نکته قابل توجه، این اتحاد که از نارضایتی از گفتمان یک جانبه تحت سلطه نهادهایی مانند OpenAI به وجود آمده است، در جهت ارتقای نوآوری باز و علم باز در حوزه هوش مصنوعی است که به سرعت در حال گسترش است.

بر اساس گزارش WSJ، در یک تلاش مشترک، Meta Platforms و IBM تولد اتحاد هوش مصنوعی را تنظیم کردند، یک نیروی مشترک متشکل از بیش از 50 بازیگر تأثیرگذار در زمینه هوش مصنوعی. نکته قابل توجه، این اتحاد، که دارای اعضای برجسته ای مانند اینتل، اوراکل، دانشگاه کورنل و بنیاد ملی علوم است، با هدف حمایت از “نوآوری باز و علم باز” در حوزه هوش مصنوعی است.

در همین حال، داریو گیل، معاون ارشد IBM و مدیر تحقیقات آی‌بی‌ام، نارضایتی خود را از بحث‌های جاری هوش مصنوعی ابراز کرد و بر نیاز به بازنمایی فراگیرتر از اکوسیستم متنوع‌تر که موجب پیشرفت‌های فعلی هوش مصنوعی می‌شود، تاکید کرد.

گیل از زمان ظهور ChatGPT OpenAI در یک سال پیش، روایت تحت الشعاع رهبری هوش مصنوعی مولد را تصدیق کرد. برخلاف سیستم‌های بسته‌ای که توسط سازندگان آن‌ها نگهداری می‌شود، اتحاد هوش مصنوعی از فناوری منبع باز دفاع می‌کند، همکاری بین غول‌های صنعت، دانشگاه‌ها و برنامه‌نویسان مستقل را تقویت می‌کند.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های جهانی در سال 2023 نزدیک به 16 میلیارد دلار برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد هزینه کنند، اتحاد هوش مصنوعی به طور استراتژیک خود را برای ارائه جایگزینی پراکنده‌تر و انعطاف‌پذیرتر قرار می‌دهد. شایان ذکر است، تحولات اخیر در OpenAI، کسب‌وکارها را بر آن داشته است تا به دنبال ارائه‌دهندگان متنوع باشند و ریسک مربوط به تکیه بر یک فروشنده را به حداقل برساند.

منبع : coingape

Related Posts

Leave a comment