چت جی پی تی (chat GPT) چیست؟

image-of-hand-holding-an-ai-face-looking-at-the-words-chatgpt-openai-910x600

احتمالا تا امروز بارها نام هوش مصنوعی بسیار معروفی به اسم Chat GPT به گوش شما رسیده است. دنیای هوشمند این روزها به لطف وجود هوش مصنوعی روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی است که هدف اصلی آن راحت تر کردن زندگی انسان هاست و هوش مصنوعی Chat GPT نیز از این قاعده مستثنی نیست و در آینده به عنوان دستیار مجازی در زمینه های مختلفی به ما کمک خواهد کرد.

در این مقاله از وب سایت ارزدشت به بررسی اینکه Chat GPT چیست و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم می پردازیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

Chat GPT چیست؟

Chat GPT یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت معروف Open AI توسعه پیدا کرده است.  Chat GPT یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند به هر سوالی که شما دارید پاسخ دهد. این چت بات موضوعات نسبتا پیچیده تر مانند کد نویسی، ریاضی و فیزیک را به خوبی درک می کند. همچنین این ربات می تواند مسائل مختلفی را در سطح دانشگاهی حل کند، پست های وبلاگ و شکبه های اجتماعی را بنویسید، متن آهنگ های مختلفی را بنویسد و صفحات وب  مختلفی را با استفاده از Html بسازد.

چت جی پی تی (ChatGPT) است می‌تواند از متن‌هایی که به آن می‌دهید، تصاویر واقعی مصنوعی تولید کند یا به پرسش‌های شما پاسخ دهد و بر خلاف سایر ربات‌های هوش مصنوعی، می‌تواند آنچه را که به آن گفته‌اید به خاطر بسپارد و مکالمه‌هایی طرح کند که به مکالمه دو انسان با یکدیگر بسیار نزدیک است.

چه کسی ChatGPT را خلق کرده است؟

این چت‌بات جدیدترین دستاورد شرکت تحقیقاتی OpenAI است که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن محسوب می‌شود. این شرکت با همکاری یکی از سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی به نام «سم آلتمن» در اواخر سال 2015 تأسیس شد و هدفش توسعه هوش دیجیتال برای کمک به بشریت بوده است.

البته ایلان ماسک از این استارتاپ جدا شد و فاصله‌اش را با آن افزایش داد. ایلان ماسک که حالا مدیرعامل توییتر است، یکشنبه در توییتی اعلام کرد که OpenAI برای آموزش ابزارهای خود به دیتابیس این شبکه اجتماعی دسترسی داشته که البته حالا چنین کاری را متوقف کرده است.

این چت‌بات به‌اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرده که یکی از غول‌های فناوری، یعنی مایکروسافت، چند وقت پیش از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI خبر داد.

تاثیر ChatGPT‌ بر دنیای ارزهای دیجیتال

چشم‌انداز برون‌سپاری ایده‌های ذهنی به دستیار هوش مصنوعی، توجه اهالی ارزهای دیجیتال را نیز به خود جلب کرده است. در حالی که برنامه‌نویسان می‌توانند از این فناوری برای تقویت کدنویسی یا عبور از موانع زبانی خود استفاده کنند، ChatGPT تولید کد‌های مخرب برای فریب سرمایه‌گذاران را آسان‌تر از همیشه کرده است.

برخی از متخصصان کریپتو در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند. هیو بروکس (Hugh Brooks)، رئیس امنیت شرکت حسابرسی قراردادهای هوشمند سرتیک (CertiK)، گفت که این چت بات در یافتن باگ کدهای برنامه‌نویسی بد عمل نمی‌کند و در خلاصه کردن کدهای پیچیده و مقالات علمی بسیار ارزشمند است.

و استفن تانگ (Stephen Tong)، بنیان‌گذار یک شرکت امنیت بلاک چین کوچک به نام زلیک (Zellic)، گفت که شرکتش در حال حاضر از آن برای فروش و پشتیبانی مشتری استفاده می‌کند. او گفت: «این چت بات باعث می‌شود همه تیم‌های برنامه نویسی کارآمدتر شوند.»

کاربرد ChatGPT‌ در معامله ارزهای دیجیتال

یک کاربر در توییتر نشان داد که چگونه از ChatGPT برای ساخت یک ربات معاملاتی با استفاده از Pine Script، زبان برنامه نویسی مورد استفاده در نرم افزار تریدینگ ویو (TradingView)، استفاده کرد.

کاربر دیگری با استفاده از کد اسکریپت ChatGPT، به هوش مصنوعی دستور داد تا یک پایانه معاملاتی ایجاد کند که بتواند سفارشات جاری جفت ارز BTC/USDT در صرافی بایننس را با استفاده از رابط API این صرافی نمایش دهد.

علاوه بر این، ChatGPT می‌تواند با دستورات مناسب، تجزیه و تحلیل مناسبی از کارایی یک ارز دیجیتال ارائه دهد. این برای شاخص‌های مهمی مانند ارزش بازار، اعتماد سرمایه‌گذاران و قیمت‌ها صادق است.

این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تصمیم آگاهانه‌تری برای سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال بگیرید.

ChatGPT همچنین به شما کمک می‌کند تا معاملات یا تراکنش‌های تعیین کننده‌ای انجام دهید و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به روشی شخصی‌سازی شده بر اساس اهداف خود، سبد سرمایه‌ و میزان ریسک خود بهره ببرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به سوال ChatGPT چیست پاسخ دادیم و دیدیم که این ابزار هوش مصنوعی تنها یک نسخه تحقیقاتی و پیش‌نمایش است که بیانگر پتانسیل شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده برنامه نویسی، بلاک چین و ارزهای دیجیتال است.

Related Posts

Leave a comment