با مبارزه آلت کوین ها، دامیننس بیت کوین به بالای 50 درصد رسید.

photo_2023-09-18_14-06-47

بیت کوین دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت 26684 دلار، بیش از 50 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده و ارزش بازار آن حدود 520 میلیارد دلار است. این نقطه عطف به ویژه در زمانی اتفاق می‌افتد که بسیاری از ارزهای دیجیتال جایگزین، که معمولاً به آنها آلت‌کوین گفته می‌شود، در حال تجربه رکود یا کاهش هستند. با وجود بازیابی تسلط، موقعیت بیت کوین همچنان 4.5 درصد نسبت به اوج خود در ژوئن و 22.5 درصد نسبت به اوج خود در ژانویه 2022 کاهش یافته است.
آلت کوین هایی مانند اتریوم، BNB و XRP در مقایسه با بیت کوین از نظر عملکرد عقب هستند. اتریوم، نزدیکترین رقیب، در حال حاضر 1632.09 دلار قیمت دارد که در یک ساعت گذشته 0.1 درصد کاهش داشته و در هفته گذشته تنها 1.1 درصد رشد داشته است. روندهای مشابه در سایر آلتکوین ها آشکار است. BNB در طول هفته فقط 2.4% افزایش یافته است، در حالی که XRP 0.4% کاهش یافته است.

تسلط مجدد بیت کوین در بازار با روندهای تاریخی از جمله تمایل آن به افزایش در بازارهای نزولی همسو است. بیت کوین همچنان پیشگام و شناخته شده ترین دارایی رمزنگاری است و سهم بازار آن در طول زمان، به ویژه در دوره های افزایش آلت کوین، در نوسان بوده است.

این ارز دیجیتال اغلب در آب و هوای نزولی به دست آورده است و به عنوان نوعی “پناهگاه امن” دیجیتال برای سرمایه گذاران عمل می کند. علیرغم روند صعودی کنونی، توجه به این نکته ضروری است که تسلط بیت کوین هنوز از اوج خود فاصله دارد، زیرا هم از اوج خود در ژوئن (52٪) و هم از اوج بازار صعودی که در دسامبر 2020 به 73٪ رسیده بود، کاهش یافته است.

Related Posts

Leave a comment