ریپل، شرکت پشتیبان رمزارز XRP، به دلیل اختلاف حقوقی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با جریمه های احتمالی تا 1 میلیارد دلاری روبرو می شود.

photo_2023-07-17_10-00-37

در مجموعه‌ای از توییت‌های چارلز گاسپارینو از فاکس بیزینس، او سوالاتی در مورد جریمه احتمالی ۱ میلیارد دلاری ریپل مطرح کرد که ممکن است پس از اختلاف حقوقی اخیر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با آن مواجه شود.
این سوال که منعکس کننده پتانسیل شرکت برای پوشش مبلغ قابل توجه است، حول محور این است که آیا ریپل از 1 میلیارد دلار ذخایر نقدی موجود خود استفاده خواهد کرد یا به طور متناوب، دارایی XRP خود را کاهش می دهد. گاسپارینو تاکید می کند که جان دیتون، تحلیلگر، ماهیت حکم را به درستی پیش بینی کرده بود.
فروش اولیه XRP غیرقانونی تلقی شد و به وضوح تست Howey را نقض می کند – یک اصل قانونی برای تعیین اینکه آیا یک معامله می تواند به عنوان “قرارداد سرمایه گذاری” طبقه بندی شود یا خیر. با این حال، خرید ارز دیجیتال XRP در بازار ثانویه قانون را نقض نمی کند. نتیجه این آزمایش ممکن است منجر به این شود که براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل Ripple مجبور به پرداخت صورت حساب شود.
او همچنین اشاره می‌کند که ریپل همچنان باید برای بخشی از پرونده که از دست داده است جریمه بپردازد.
علاوه بر توئیت‌های گاسپارینو، جان رید استارک، یک تحلیلگر حقوقی، از تصمیم دادگاه انتقاد کرده است و به اشکالات احتمالی و تمایز پیچیده بین فروش خصوصی و برنامه‌ای XRP اشاره کرده است. استارک نسبت به دسته جدیدی از “شبه اوراق بهادار” که بسته به پیچیدگی سرمایه گذار تغییر می کند، ابراز نگرانی کرد و آن را بی سابقه و ناسازگار با رویه قضایی SEC دانست. پرونده Ripple هنوز به پایان نرسیده است، زیرا SEC احتمالاً نسبت به این تصمیم تجدید نظر خواهد کرد و استارک پیش بینی می کند که احکام مربوط به فروش های برنامه ای و سایر موارد لغو خواهد شد.

Related Posts

Leave a comment