دلایل کلیدی که چرا بیت کوین (BTC) به تازگی 64000 دلار را پس گرفته است

photo_2024-03-04_12-04-40

بیت کوین (BTC) پس از ثبت بزرگترین افزایش هفتگی خود تا کنون به 64000 دلار رسید و به بالاترین حد خود نزدیک شد.بیت کوین (BTC) توانسته است قیمت 64000 دلار را پس بگیرد که تنها 8 درصد کمتر از بالاترین قیمت خود است.

این ارز دیجیتال پیشرو، “سبزترین” شمع هفتگی خود را با تفاوت خیره کننده 11404 دلاری بین قیمت افتتاح و بسته شدن آن در Bitstamp بسته است.این افزایش توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران را به یک اندازه به خود جلب کرده است و باعث بررسی دقیق تر عوامل ایجاد کننده این حرکت صعودی شده است.

شوک عرضه
مرکز رشد اخیر بیت‌کوین، علاقه فزاینده به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) است که در آن صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) BlackRock رهبری این هزینه را بر عهده دارد.

این صندوق با پیوستن به باشگاه 10 میلیارد دلاری دارایی های تحت مدیریت (AUM) در هفت هفته بی سابقه رکوردها را شکست و نقطه عطف قابل توجهی در پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال به شمار می رود.این انباشت سریع دارایی ها روند گسترده تری از افزایش تقاضا برای بیت کوین را در بین سرمایه گذاران نهادی نشان می دهد که به دنبال قرار گرفتن در معرض بازار ارزهای دیجیتال از طریق وسایل سرمایه گذاری سنتی هستند.

هنگامی که ETF های بیت کوین به سکه های 1.7 میلی متری می رسند، احتمالاً 10 درصد از آنچه در دسترس است را کنترل خواهند کرد. سکه ها از زمان پیدایش گم شده اند. آنها اکنون در 776k هستند. پس از آن شتاب به سرعت اتفاق می افتد.
رویداد هاوینگ بیت کوین یک عامل مهم در مدل ارزش گذاری ارز دیجیتال است که معمولاً به دلیل کاهش نرخ ایجاد سکه های جدید و در نتیجه اثر کمیاب، منجر به افزایش قیمت می شود.

اگرچه ماه‌ها تا نصف شدن آن باقی مانده است، اما تأثیر پیش‌بینی‌شده آن در حال حاضر بر پویایی بازار تأثیر گذاشته است. این افزایش اولیه، قبل از نصف شدن، نشان می دهد که سرمایه گذاران پیشگیرانه خود را برای افزایش قیمت مورد انتظار قرار می دهند.

نشانه های گرمای بیش از حد بازار
افزایش قیمت بیت کوین منبع هیجان برای بسیاری از سرمایه گذاران است، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد بازار ممکن است به حالت گرمای بیش از حد برسد.

یکی از شاخص های کلیدی مقاومت نزدیک به افقی است که بیت کوین در حال حاضر با آن مواجه است. بر اساس هشدار اخیر 100eyes Crypto Scanner، بیت کوین با مقاومتی روبرو می شود که می تواند مسیر صعودی آن را مختل کند.
عامل مهم دیگری که به بازار بالقوه بیش از حد گرم اشاره می کند، علاقه باز بی سابقه به معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) است. CoinGlass گزارش داد که علاقه باز CME بیت کوین به 8.66 میلیارد دلار بی سابقه افزایش یافته است.

این عوامل، وقتی با هم ترکیب شوند، نشان می دهد که احساسات صعودی در اطراف بیت کوین قوی است، اما سرمایه گذاران باید هوشیار باشند.

منبع : u.today

Related Posts

Leave a comment