کاردانو به زودی اولین پروتکل حریم خصوصی خود را خواهد داشت.

photo_2023-11-18_10-37-58

پروتکل جدید حریم خصوصی مبتنی بر Cardano از تکنیک های رمزنگاری پیشرفته برای اطمینان از تراکنش های امن و محرمانه استفاده می کند.
طبق اعلامیه روز جمعه ، Encoins، اولین پروتکل حریم خصوصی Cardano، قرار است در 30 نوامبر راه اندازی شود.Encoins برای افزایش حریم خصوصی و ویژگی‌های امنیتی تراکنش‌ها در بلاک چین محبوب طراحی شده است، حرکتی که نشان‌دهنده تقاضای رو به رشد برای محرمانگی در معاملات ارز دیجیتال است.
مشخصات فنی پروتکل
پروتکل آتی Encoins در بلاک چین کاردانو مکانیزمی را برای تراکنش‌های خصوصی با استفاده از اثبات‌های دانش صفر، یک ابزار رمزنگاری کلیدی، معرفی می‌کند.

این پروتکل به کاربران اجازه می دهد تا ارز رمزنگاری شده بومی Cardano، ADA، را برای ضرب کردن ENCOINS، یک شکل منحصر به فرد از NFT ها که ارزش رمزگذاری شده را نشان می دهد، واریز کنند.

علاوه بر این، پروتکل از یک سیستم گره رله غیرمتمرکز استفاده می‌کند، که در آن دارندگان توکن ENCS می‌توانند توکن‌های خود را برای پشتیبانی از عملیات شبکه و دریافت بخشی از هزینه‌های تراکنش به اشتراک بگذارند. به این ترتیب می توانند به امنیت و کارایی شبکه کمک کنند.

تقاضای بیشتر برای حفظ حریم خصوصی
فضای کریپتو قبلاً توسط پروژه‌های دیگر متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند Zcash و Monero اشغال شده است که از شواهد دانش صفر نیز برای حفظ حریم خصوصی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.این فناوری برای فعال کردن احراز هویت جزئیات تراکنش و در عین حال حفظ محرمانه بودن داده‌های درگیر، حیاتی است.

منبع : u.today

Related Posts

Leave a comment