فدرال رزرو قرار است امروز  دوشنبه یک جلسه برنامه ریزی نشده برای بحث در مورد نرخ بهره برگزار کند که برخی آن را یک “جلسه اضطراری” و برخی دیگر به عنوان یک اتفاق نسبتاً “عادی” توصیف می کنند.

photo_2022-02-14_13-20-46

صرف نظر از این، اطلاعیه غیرمنتظره فدرال رزرو باعث ایجاد بحث هایی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد اینکه آیا بانک مرکزی افزایش نرخ را اعلام خواهد کرد  و اگر چنین است، چقدر است و چه تعداد از آنها در سال جاری خواهد بود، ایجاد کرده است.

جلسه برنامه ریزی نشده، که فدرال رزرو اعلام کرد با “روش های تسریع شده” امروز دوشنبه در ساعت  16:30 UTC و ساعت(20 به وقت  ایران) تعیین شده است. و طبق اطلاعیه عمومی فدرال رزرو، نرخ بهره تنها مورد در دستور کار است.

با توجه به انتظارات بازار مبنی بر اینکه اولین افزایش نرخ از سوی فدرال رزرو قبل از اواسط مارس انجام نخواهد شد، این اطلاعیه منجر به گمانه زنی های زیادی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد برنامه ریزی فدرال رزرو شده است.

شایان ذکر است، این نشست برنامه ریزی نشده برای برخی کاملاً غافلگیرکننده نبود، به عنوان مثال، سون هنریش، بنیانگذار وب سایت تجاری و تحلیلی NorthmanTrader، پیش از موعد گفت که بهترین کاری که فدرال رزرو می تواند برای بازگرداندن اعتبار انجام دهد، «نرخ شگفت انگیز است.

هنگامی که جلسه دیروز اعلام شد، هنریش با پرسیدن این سوال که “هفته آینده نرخ افزایش پیدا  می کند مارتی بنت، مدافع محبوب بیت کوین (BTC) و مجری پادکست، گفت: «فدرال رزرو برای روز دوشنبه یک جلسه اضطراری تشکیل می دهد» و به تورم 7.5 درصدی ماه گذشته را  بررسی  می کند. وی افزود که معتقد است بانک مرکزی تا قبل از جلسه برنامه ریزی شده بعدی خود در ماه مارس، نرخ ها را افزایش خواهد داد.
بانک مرکزی ایالات متحده اخیراً توسط بسیاری به دلیل «عقب افتادن از منحنی» در افزایش نرخ ها مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا سرمایه گذاران نهادی بزرگ مانند مدیر صندوق تامینی، بیل آکمن، ماه گذشته گفت که فدرال رزرو در حال «بازنده شدن در نبرد تورم» است.

مدتهاست که توافق بین تحلیلگران بر این است که فدرال رزرو از ماه مارس سال جاری نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد. با این حال، در مورد چند برابر افزایش نرخ ها قبل از پایان سال، اختلاف نظر وجود دارد.

غول بانکداری سرمایه گذاری گلدمن ساکس از جمله شرکت هایی است که دیدگاه خود را در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری تغییر داده است. بلومبرگ امروز گزارش داد که بانک قبلاً انتظار پنج افزایش را داشت، اما پس از بررسی تورم بالاتر از حد انتظار دیروز، اکنون می‌گوید احتمال هفت افزایش بیشتر است.

دیگران، از جمله مبشر بیت کوین و افسر ارشد استراتژی در بنیاد حقوق بشر، الکس گلادشتاین، با اشاره به اینکه نرخ های بهره واقعی منفی عمیقاً می تواند عمدی از طرف فدرال رزرو به عنوان راهی برای کاهش بدهی ملی باشد، ادامه دادند.

در همین حال، اقتصاددان Mohamed A. El-Erian، رئیس کالج کوئینز در دانشگاه کمبریج نیز اظهار نظر کرد و اشاره کرد که تورم بالا در حال حاضر به یک مشکل مهم برای فدرال رزرو تبدیل شده است.
با از دست دادن کنترل روایت در مورد نابرابری و تورم، فدرال رزرو به دلیل تعامل آنها با آسیب بیشتری به اعتبار خود مواجه می شود: آسیب پذیرترین اقشار جامعه ما به شدت تحت تأثیر تورم قرار گرفته اند و همچنین با خطر شوک درآمدی ناشی از یک سیاست مواجه هستند. 

Related Posts

Leave a comment