سخنرانی جروم پاول فدرال رزرو آمریکا: به شدت متعهد به کاهش تورم هستیم.

IMG_20230615_092736_468

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه گفت که بانک مرکزی مایل است نرخ تورم را به هدف 2 درصد کاهش دهد. او گفت که تقریباً همه سیاست گذاران نیاز به برخی افزایش نرخ ها را در اواخر سال می بینند. او این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصمیم برای توقف افزایش نرخ بهره بیان کرد. پیش از این، مقامات فدرال رزرو احساس کردند که مناسب است نرخ بهره را در محدوده فعلی بین 5 تا 5.25 درصد بدون تغییر نگه دارند، در حالی که نشان دادند که ممکن است افزایش نرخ در اواخر سال 2023 امکان پذیر باشد.

 در همین حال، قیمت بیت کوین واکنش اندکی منفی به موضع بانک مرکزی نشان داد، اگرچه ممکن است این افت پیش‌روی رشد بازار باشد.پاول گفت تورم «تا حدودی» تعدیل شده است، اما اذعان داشت که فشارهای تورمی بالا به معنای بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی است. در پایان سال 2023، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده تورم را 3.2 درصد و 2.5 درصد تا پایان سال 2024 در مقایسه با هدف بانک مرکزی برای پایین نگه داشتن نرخ تورم در سطح 2 درصد پیش بینی کردند. در حالی که مقامات تورم اصلی را در پایان سال 2023 و 2.6 درصد را در پایان سال 2024 می بینند.

مقامات فدرال رزرو هشدار دادند که با وجود کاهش تورم و توقف های فعلی، بانک مرکزی ممکن است هنوز با افزایش نرخ بهره کار خود را انجام ندهد. این امر به عدم اطمینان بازار تا پایان سال 2023 می افزاید و به طور بالقوه به نفع بیت کوین خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران ممکن است دارایی های پرخطر را در بازار کریپتو ترجیح دهند. جالب توجه است که اکثر مقامات فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در سال 2024 پیش بینی کردند. وی تصریح کرد که فدرال رزرو هیچ تصمیمی در مورد افزایش نرخ در جولای 2023 نگرفت و گفت که بانک مرکزی به تصمیم گیری در جلسه ادامه می‌دهد.

Related Posts

Leave a comment