خالق اتریومVitalik Buterin حفظ “مینیمالیسم” بلاک چین اتریوم را ترویج می کند.

IMG_20230523_101057_865

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، نسبت به “بارگذاری بیش از حد” اجماع اجتماعی اتریوم – که در صورت دلسرد شدن یا مقاومت در برابر آن – می تواند “خطرات سیستمیک بالایی برای اکوسیستم” به همراه داشته باشد، هشدار داده است.

 بوترین ضمن اعتراف به “نیاز طبیعی” تلاش برای گسترش عملکرد اصلی بلاک چین اتریوم، اضافه کرد که چنین اقداماتی می تواند لایه اجماع را شکننده تر کند.در طول سال‌ها، چندین پیشنهاد ارائه شده است که استفاده از اجماع اجتماعی اتریوم را برای مقاصد دیگر، از جمله قیمت و داده‌ها، ابتکارات مجدد و استفاده از فورک‌های نرم‌افزار لایه-1 برای بازیابی پروژه‌های لایه-2 پیشنهاد می‌کند. با این حال، بنیانگذار اتریوم نسبت به چنین تصوری هشدار داد و توضیح داد:

 برای پروژه‌های لایه کاربردی طبیعی است که چنین استراتژی را انجام دهند، و در واقع چنین ایده‌هایی اغلب به سادگی و بدون درک خطرات تصور می‌شوند، اما نتیجه آن می‌تواند به راحتی با اهداف کل جامعه بسیار نادرست شود.»

 در آخرین پست وبلاگ با عنوان «اجماع اتریوم را بیش از حد بارگذاری نکنید»، بوترین راه‌حل‌های بالقوه‌ای را برای مقابله با خطراتی مانند اوراکل‌های قیمت، یا «اوراکل‌های غیرمتمرکز اقتصادی نه کاملاً رمزنگاری‌شده» یا اوراکل‌های مبتنی بر رأی‌گیری اعتبارسنجی که به صراحت متعهد می‌شوند ارائه کرد. استراتژی‌های بازیابی اضطراری آن‌ها چیزی غیر از توسل به اجماع L1 است.

 بوترین همچنین اشاره کرد که اوراکلای حقیقت پیچیده‌تر را می‌توان به عنوان راه‌حل در نظر گرفت زیرا تمرکز بر گزارش واقعیت‌ها بیشتر ذهنی‌تر از قیمت است. او افزود که این «نوعی سیستم دادگاه غیرمتمرکز» خواهد بود که بر اساس یک DAO نه چندان ارزنده اقتصادی ساخته شده است.به حداقل رساندن اتکا به پل های زنجیره ای نیز مهم است زیرا این پروتکل ها به یک هدف جذاب برای موجودات مخرب تبدیل شده اند.بوترین گفت که هر گونه گسترش “وظایف” اجماع اتریوم باعث افزایش هزینه ها، پیچیدگی ها و همچنین خطرات اجرای اعتبارسنجی می شود. او استدلال می‌کند که حفظ مینیمالیسم زنجیره باید تمرکزی باشد که می‌توان با حمایت از استفاده‌های مجدد که مانند شیب‌های لغزنده به نظر نمی‌رسند، به گسترش نقش اجماع اتریوم دست یافت.

Related Posts

Leave a comment