توقف نرخ فدرال رزرو باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود: آیا بیت کوین به 20 هزار دلار خواهد رسید یا 30 هزار دلار بعدی؟

IMG_20230615_102547_370

 پول بیشتری در مقایسه با حجمی که وارد بازار بیت کوین می شود از بازارهای بیت کوین خارج می شود و این امر باعث می شود گاوها در مضیقه قرار گیرند.

 قیمت بیت کوین افزایش کوتاه مدتی را که پس از انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده مشاهده شد، که نشان دهنده کاهش تورم در این کشور بود، باطل کرد.

 با این حال، زمانی که فدرال رزرو به قصد خود برای توقف افزایش تاریخی نرخ بهره برای اولین بار از مارس 2022 عمل کرد، فروش غیرمنتظره ای رخ داد.

 بزرگترین ارز دیجیتال پس از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، حداقل 4 درصد از دست داد. اگرچه قیمت بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه ۲۵,۰۴۰ دلار معامله می‌شود، اما این افت شدید به ۲۴,۸۳۵ دلار رسید و مجموع ضرر هفت روزه را به ۵.۱ درصد رساند.همانطور که در روز چهارشنبه گزارش شد، حداقل ۷۶ درصد از اقتصاددانانی که با داوجونز مصاحبه کردند، انتظار داشتند که فدرال رزرو افزایش طولانی مدت نرخ بهره را متوقف کند. تحلیلگران عموماً بر این باور بودند که این امر باعث افزایش قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال خواهد شد.

 با این حال، به گفته جان گیلبرت، تحلیلگر بازار در eToro، در حالی که فدرال رزرو این ماه نرخ بهره را متوقف کرد، تنظیم کننده احتمال افزایش بیشتر در آینده را نشان داد. این بیانیه آشکارا هیجان سرمایه گذاران را از بین برد، به ویژه آنهایی که دارایی های ریسکی مانند بیت کوین و کریپتو را در نظر می گیرند.این به این معنی است که این یک مکث موقت است. گیلبرت در بیانیه‌ای گفت: از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران با این انتظار که تورم کاهش می‌یابد و نرخ‌های بهره به اوج خود می‌رسد و سپس شروع به کاهش می‌کنند، احساسات مثبت ایجاد کرده‌اند.

بر اساس چشم انداز فنی شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD)، ممکن است این کاهش تا آخر هفته ادامه یابد. با این حال، نمی‌توانیم احتمال دستگیری گاوها از وضعیت نزولی را با دفاع از حمایت در منطقه حدود 25000 دلار رد کنیم.

 شاخص On Balance Volume (OBV) در همان نمودار نشان می دهد که فروشندگان دست بالا را دارند. پول بیشتری از بازارهای بیت کوین در مقایسه با حجمی که وارد می شود خارج می شود و این امر باعث می شود گاوها در مضیقه باشند.

 این همراه با سیگنال فروش از MACD نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین از یافتن پشتیبانی معتبر فاصله دارد.

Related Posts

Leave a comment