سازمان SEC ایالات متحده قوانین جدیدی را برای مبادلات مبتنی بر اوراق بهادار وضع می کند.

IMG_20230608_115632_387

سازمانSEC ایالات متحده مجموعه جدیدی از دستورالعمل ها را برای همه پلتفرم های مبادله مبتنی بر اوراق بهادار راه اندازی کرده است که بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال اکنون بخشی از آن هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در چند روز گذشته در سرفصل اخبار بوده است و امروز، تنظیم کننده بازارها از معرفی قوانین جدید برای جلوگیری از تقلب در نهادهای مبادله مبتنی بر اوراق بهادار (SBS) خبر داده است.

 با توجه به انتشار SEC، قوانین جدید علاوه بر جلوگیری از تقلب، به جلوگیری از هر گونه دستکاری و فریب در ارتباط با تراکنش های مبادله مبتنی بر امنیت کمک می کند. این کمیسیون همچنین «قاعده‌ای را برای منع نفوذ ناروا بر افسران ارشد در برخی نهادهای مبادله مبتنی بر امنیت» تصویب کرد.

 با این همه مسئولیت بر دوش افسران ارشد انطباق نهادهای SBS، قوانین جدید ناظر بازار نسبت به هرگونه اقدامی که هدف آن اجبار یا دستکاری این مقامات در انجام وظایفشان مطابق با قوانین موجود اوراق بهادار باشد، اخم می کند.گری گنسلر، رئیس SEC، گفت: «با توجه به اندازه، مقیاس و اهمیت این بازارها، هرگونه سوء رفتار در بازار مبادلات مبتنی بر امنیت نه تنها به طرف مقابل مستقیم آسیب می رساند، بلکه می تواند بر نهادهای مرجع و سرمایه گذاران در آن نهادهای مرجع نیز تأثیر بگذارد. بسیار مهم است که کمیسیون از سرمایه گذاران و یکپارچگی بازار از طریق کمک به جلوگیری از تقلب، دستکاری و فریب مربوط به مبادلات مبتنی بر امنیت محافظت کند. مجموعه قوانین امروز این کار را انجام می دهد.»

 اگرچه SEC یک تنظیم کننده برای بازارهای مالی گسترده در ایالات متحده است، قوانین اخیری که پلتفرم های معاملاتی SBS را هدایت می کند ممکن است در مورد اکوسیستم کریپتو نیز اعمال شود.با توجه به شکایت قانون‌گذار علیه صرافی‌های Binance و Coinbase در این هفته به دلیل حمایت از معاملات ارزهای دیجیتال که به عنوان اوراق بهادار برچسب‌گذاری شده‌اند، این نهادها و سایر نهادهایی که این دارایی‌های دیجیتال را معامله می‌کنند، باید مقررات جدید را مورد توجه قرار دهند.

 اکنون بیش از 67 ارز رمزنگاری شده توسط SEC به عنوان اوراق بهادار برچسب‌گذاری شده‌اند، طبقه‌بندی که اکنون بر برخی از بزرگترین سکه‌های صنعت از جمله Cardano (ADA)، Solana (SOL)، Filecoin (FIL) و Polygon (MATIC) تأثیر می‌گذارد. نامگذاری اوراق بهادار در نهایت بر هر بورسی که از فعالیت های تجاری آنها پشتیبانی می کند، دلالت می کند.

Related Posts

Leave a comment