متا قصد دارد پلتفرم رقیب توئیتر را در این ماه منتشر کند.

IMG_20230610_092918_756

متا متعلق به مارک زاکربرگ ممکن است تا پایان ماه جاری پلتفرم متنی رقیب توییتر خود را منتشر کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، غول رسانه‌های اجتماعی متا برنامه‌های کارکنان خود را برای یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن نشان داده است که برای رقابت با توییتر طراحی شده است.

 متا به رهبری مارک زاکربرگ قبلاً پس از خرید گران قیمت ایلان ماسک، یک پلتفرم مبتنی بر به روز رسانی متنی را برای رقیب توییتر معرفی کرده بود. اکنون سخنگوی متا به بی بی سی تایید کرد که این پلتفرم در حال توسعه است.طبق گزارش بی‌بی‌سی، کریس کاکس، مدیر تولید متا، گفت که کدگذاری روی پلتفرم در حال انجام است. غول فناوری قصد دارد آن را به زودی منتشر کند، اگرچه تاریخ مشخصی ارائه نشده است. با این حال، برخی گمانه زنی ها وجود دارد که ممکن است تا اواخر ژوئن باشد.

 اسکرین‌شات‌هایی در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند که به صورت داخلی به کارمندان نشان داده می‌شوند و به طور بالقوه ایده‌ای از ظاهر برنامه مبتنی بر متن را ارائه می‌دهند.

 منابع داخل شرکت صحت اسکرین شات ها را به بی بی سی تایید کردند. اگر اینطور باشد، طرح این پلتفرم جدید برای هر کسی که وقت خود را در توییتر سپری کرده است آشنا خواهد بود.متن متا – که عنوان کاری P92 دارد – می تواند رقیب بزرگتری برای توییتر ایلان ماسک از BlueSky یا Mastodon باشد.

 در حالی که ماستودون و بلو اسکای جک دورسی کاربرانی را که توییتر را ترک کرده‌اند جذب کرده‌اند، متا می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری یک جامعه بزرگ برای پلتفرم متنی خود بسازد.

 متا ادعا می کند که حدود دو میلیارد کاربر دارد، در حالی که تنها 300 میلیون کاربر توییتر دارد – اگرچه دیگر نمی توان ارقام آن را تأیید کرد.

 حتی اگر یک چهارم کاربران متا به استفاده از پلتفرم مبتنی بر متن آن ترغیب شوند، به راحتی می تواند از رقیب خود پیشی بگیرد. با این حال، ایلان ماسک همچنین تلاش می‌کند تا توییتر را با گنجاندن آن در برنامه همه چیز بلندپروازانه خود به نام X Corp، مقیاس‌بندی کند.

Related Posts

Leave a comment