علیرغم هشدار صندوق بین المللی پول، زیمبابوه میلیون ها توکن رمزنگاری با پشتوانه طلا را می فروشد.

IMG_20230515_131743_703

 اولین فروش ارز دیجیتال با پشتوانه طلا توسط بانک مرکزی زیمبابوه موفقیت آمیز بود.

بانک مرکزی زیمبابوه علیرغم هشدار صندوق بین المللی پول، 14 میلیارد دلار توکن دیجیتالی با پشتوانه طلا به ارزش حدود 39 میلیون دلار زیمبابوه فروخته است.

 در 12 می، بانک مرکزی زیمبابوه اعلام کرد که 135 درخواست به مبلغ 14.07 میلیارد دلار زیمبابوه برای خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا دریافت کرده است. دلار زیمبابوه به طور رسمی با 362 دلار زیمبابوه به یک ایالات متحده معامله می شود، طبق XE.com – اما در خیابان بسیار بالاتر – ارزش اسمی موجودی انبار را حدود 38.9 میلیون دلار می کند.

 توکن‌های کریپتو که برای اولین بار در آوریل معرفی شدند، با 139.57 کیلوگرم طلا پشتیبانی می‌شوند و فروش آن از 8 می تا 12 می ادامه دارد.

این توکن ها با حداقل قیمت 10 دلار برای افراد و 5000 دلار برای شرکت ها و سایر نهادها فروخته شدند. حداقل مدت انتساب برای توکن ها 180 روز است و می توان آنها را در کیف پول های طلایی یا کارت های طلایی الکترونیکی نگه داشت.گزارش شده است که این اقدام بخشی از تلاش برای تثبیت اقتصاد کشور و تداوم کاهش ارزش پول محلی در برابر دلار است.

 دور دوم فروش توکن های دیجیتال برگزار می شود و بانک درخواست کرده است که درخواست ها در این هفته ارسال شود تا تا 18 مه تسویه شود. به گفته رسانه های محلی، فرماندار RBZ، دکتر جان مانگودیا، اظهار داشت:

 هدف از انتشار توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه طلا، گسترش ابزارهای حفظ ارزش موجود در اقتصاد و افزایش تقسیم‌بندی ابزارهای سرمایه‌گذاری و گسترش دسترسی و استفاده از آنها برای عموم است.

 بر اساس گزارش بلومبرگ در 9 ماه مه، این اقدام به دنبال هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به طرح این کشور آفریقایی برای ارزی با پشتوانه طلا انجام می‌شود و استدلال می‌کند که در عوض باید بازار ارز خارجی خود را آزاد کند.

Related Posts

Leave a comment