کمیته نیجریه مدیر عامل Binance را به اتهام جرم مالی احضار کرد.

photo_2024-03-03_15-39-11

رئیس کمیته، جینجر اونوسیب، هشدار داد که اگر بایننس احضار را نادیده بگیرد، کمیته از اختیارات قانونی خود برای اقدامات لازم استفاده خواهد کرد.
کمیته جرایم مالی در مجلس نمایندگان نیجریه از ریچارد تنگ، مدیر اجرایی بایننس هولدینگ لیمیتد، در رابطه با سوء ظن به تامین مالی تروریسم و پولشویی خواسته است و در نظر دارد جریمه هایی تا سقف 10 میلیارد دلار برای صرافی ارز دیجیتال بایننس به دلیل تراکنش ها و ثبت نام غیرقانونی در نظر بگیرد.

به گزارش یک رسانه محلی، The Punch، رئیس کمیته، جینجر اونوسیب، در روز جمعه، مارس. 1، در یک پانل، یک اولتیماتوم هفت روزه به مدیریت Binance Holdings LTD صادر کرد. برای حضور در کمیته در تاریخ 4 مارس 2024 یا قبل از آن.
رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) در 27 فوریه نگرانی‌های خود را در مورد بایننس، یک صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال، مطرح کرد و ادعا کرد که «جریان‌های مشکوک» وجوه از طریق این صرافی در سال 2023 انجام می‌شود.

بر اساس گزارش ها، Onwusibe هشدار داد که اگر Binance Holdings این احضار را نادیده بگیرد، کمیته مجبور خواهد شد از اختیارات قانون اساسی خود برای اجرای اقدامات لازم استفاده کند. به گزارش پانچ، کمیته از طریق نامه ای به تاریخ 12 دسامبر 2023 و امضای رئیس آن، Onwusibe، خواستار جلسه استماع با مدیر عامل Binance شد که برای 18 دسامبر 2023 برنامه ریزی شده است.
Onwusibe بر تعهد کمیته به مبارزه با جرایم مالی تأکید کرد و تأکید کرد که قانون اساسی به آنها اجازه می دهد تا از مردم نیجریه در برابر جرایم مالی، به ویژه جرایم مربوط به شرکت های خارجی محافظت کنند.
دفتر مشاور امنیت ملی همچنین دو مقام ارشد بایننس را در ابوجا، پایتخت نیجریه، بازداشت کرده است، زیرا این کشور به دنبال سرکوب صرافی‌های ارزهای دیجیتال است تا حدس و گمان‌ها درباره نایرا را مهار کند. بایننس روز چهارشنبه، 28 فوریه، در بحبوحه سرکوب صرافی ارز دیجیتال، naira را از سرویس همتا به همتا (P2P) خود حذف کرد.

منبع :cointelegraph

Related Posts

Leave a comment