بانک های ایالات متحده 100,000,000,000 دلار از پلتفرم وام اضطراری فدرال رزرو در حالی که صنعت با بحران اعتماد و نقدینگی مبارزه می کند وام می گیرند.

IMG_20230615_114208_217

برنامه وام‌دهی فدرال رزرو برای حمایت از بانک‌های ایالات متحده تقاضای بالایی دارد زیرا وام‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار را از بین می‌برند.

 آخرین داده‌های فدرال رزرو نشان می‌دهد که برنامه صندوق مدت بانکی آن (BTFP) تا 7 ژوئن 100.16 میلیارد دلار وام صادر کرده است، در مقایسه با 93.61 میلیارد دلار وام در هفته منتهی به 31 می.

 BTFP در اوج بحران بانکی راه اندازی شد تا نقدینگی را برای بانک هایی که در تلاش برای برآورده کردن درخواست های برداشت هستند فراهم کند. این برنامه به بانک ها اجازه می دهد تا دارایی های خود از جمله اوراق قرضه دولتی و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن را به عنوان وثیقه برای دسترسی به منابع مالی اضافی وثیقه بگذارند. BTFP برای رفع نیاز بانک به فروش آن دارایی ها در مواقع پریشانی طراحی شده است.

 افزایش تعداد وام های صادر شده توسط فدرال رزرو از طریق BTFP نشان می دهد که صنعت بانکداری همچنان به منابع مالی اضافی برای ارضای تعهدات سپرده گذاران نیاز دارد.

 همچنین نشان می‌دهد که بانک‌ها همچنان فشار سیاست‌های پولی سخت فدرال رزرو را احساس می‌کنند.

 بانک مرکزی طی 14 ماه گذشته 10 افزایش مستقیم نرخ بهره را اعمال کرده است که نرخ بهره معیار خود را به 5.08 درصد رسانده است – سطحی که از سال 2007 مشاهده نشده است.به دلیل افزایش شدید نرخ‌های فدرال رزرو، بانک‌هایی که چند سال پیش، زمانی که نرخ‌های بهره نزدیک به صفر بود، اوراق خزانه انباشته کردند، شاهد کاهش ارزش دارایی‌های خود هستند، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال بدهی‌های تازه منتشر شده ایالات متحده هستند که سود بیشتری بپردازند.

Related Posts

Leave a comment