صرافی Uniswap پیش نویس کد جدیدی را برای Uniswap v4 منتشر می کند.

IMG_20230614_095817_025

در یک پست وبلاگ رسمی، Uniswap چشم انداز خود را برای Uniswap v4 معرفی می کند، که معتقد است بر نحوه ایجاد نقدینگی و نحوه معامله توکن ها در زنجیره تأثیر می گذارد.

 در همین راستا، کد پیش‌نویس v4 را منتشر کرد تا بتوان آن را در عموم با بازخورد باز و مشارکت‌های معنادار جامعه ساخت.انتظار می‌رود که نسخه 4 Uniswap حتی امکانات بیشتری را فراتر از Uniswap v3 که حدود دو سال پیش منتشر شد، ارائه دهد.

صرافی Uniswap پیش نویس کد Uniswap v4 را منتشر کرد، چشم انداز این است که به هر کسی اجازه دهد تا از طریق معرفی “قلاب ها” این تصمیمات مبادله ای را اتخاذ کند. هوک ها قراردادهایی هستند که در نقاط مختلف چرخه حیات یک استخر اجرا می شوند. استخرها می توانند همان مبادلات نسخه 3 را انجام دهند یا می توانند اضافه کنند…

 بر اساس آن، نسخه 3 با رشد قابل توجهی برای اکوسیستم، نقطه عطفی برای نقدینگی روی زنجیره و DeFi بود. در حال حاضر، پروتکل Uniswap بزرگترین پروتکل مبادله غیرمتمرکز است که بیش از 1.5 تریلیون دلار حجم معاملات را پردازش می کند.این به این دلیل است که Uniswap v3 رویکردی عقیده‌دار برای تامین نقدینگی اتخاذ کرد و فضای مبادله‌ای پیچیده را متعادل کرد. تیم Uniswap می گوید که چشم انداز آن با Uniswap v4 این است که به هر کسی اجازه دهد تا از طریق معرفی “قلاب ها” تصمیمات مبادله ای بگیرد.

صرافیUniswap v4 همچنین دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد بود، زیرا به استخرهایی اجازه می‌دهد که به طور بومی از هزینه‌های پویا پشتیبانی می‌کنند، سفارش‌های محدود زنجیره‌ای اضافه می‌کنند یا به‌عنوان یک بازارساز متوسط ​​وزن‌دار زمان (TWAMM) عمل می‌کنند تا سفارش‌های بزرگ را در طول زمان پخش کنند.

در نسخه 4، همه استخرها در یک قرارداد منفرد برگزار می‌شوند که باعث صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌شود، زیرا سوآپ دیگر نیازی به انتقال توکن‌ها بین استخرهای دارای قراردادهای مختلف نخواهد داشت.

Related Posts

Leave a comment