صندوق بین المللی پول در حال توسعه یک پلتفرم ارز دیجیتال (CBDCs)برای فعال کردن تراکنش بین کشورها است.

photo_2023-06-20_10-15-12


به گفته صندوق بین‌المللی پول، CBDCها برای بهترین عملکرد به قابلیت همکاری جهانی نیاز دارند.به گزارش روز دوشنبه رویترز، صندوق بین المللی پول (IMF) در حال کار بر روی یک پلتفرم جهانی است تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) را که توسط بسیاری از دولت های جهان راه اندازی شده اند، قابل تعامل تر کند.این آژانس معتقد است که توافق گسترده در مورد چنین پلتفرمی ممکن است لازم باشد تا اطمینان حاصل شود که ارزهای دیجیتال بازار خصوصی خلاء عملکردی آن را پر نمی کنند.

آماده شدن برای دنیایی از CBDC ها
کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، روز دوشنبه گفت که پلتفرم این آژانس برای فعال کردن تراکنش های CBDC بین کشورها در نظر گرفته شده است.

جورجیوا در کنفرانسی در رباط مراکش به بانک های مرکزی آفریقا گفت: «CBDC ها نباید گزاره های ملی پراکنده باشند. برای داشتن تراکنش‌های کارآمدتر و عادلانه‌تر، به سیستم‌هایی نیاز داریم که کشورها را به هم متصل کند: ما به قابلیت همکاری نیاز داریم.»

او افزود: “به همین دلیل در صندوق بین المللی پول، ما در حال کار بر روی مفهوم پلت فرم جهانی CBDC هستیم.”

برخی از مزایای احتمالی CBDCها شامل ترویج شمول مالی و کاهش هزینه های پرداخت است. میانگین هزینه های حواله در حال حاضر 6.3 درصد است که بالغ بر 44 میلیارد دلار در سال است.

او افزود: “اگر کشورها CDBC ها را فقط برای استقرار داخلی توسعه دهند، ما از ظرفیت آنها کم استفاده می کنیم.”

مدیر عامل خاطرنشان کرد که در حال حاضر 114 کشور در حال بررسی CBDC ها در برخی ظرفیت ها هستند که 10 کشور “در حال حاضر از خط پایان عبور کرده اند.” با این حال، بسیاری از آنها هنوز در مراحل اولیه هستند و کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا همچنان به این سوال ادامه می دهند که آیا توسعه آن ارزش دارد یا خیر.

Related Posts

Leave a comment