سازمان SEC از Coinbase خواست تا Shiba Inu (SHIB)، Cardano (ADA) و سایر آلت کوین ها را از لیست خارج کند.

photo_2023-07-31_11-06-03

این حرکت نشان دهنده قصد رگولاتور برای گسترش اختیارات خود در حوزه وسیع تری از بازار ارزهای دیجیتال است. گری جنسلر، رئیس SEC، در مورد اعتقاد خود مبنی بر اینکه اکثر ارزهای دیجیتال، به جز بیت کوین، اوراق بهادار هستند، سخن گفت.

در مصاحبه اخیر با فایننشال تایمز، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase فاش کرد که SEC توصیه کرده بود قبل از طرح دعوی علیه شرکت بورسی نزدک در ماه گذشته به دلیل عدم ثبت نام به عنوان کارگزار، همه بیت کوین را از فهرست حذف کنید. به گفته آرمسترانگ، اگر کوین‌بیس با این امر موافقت می‌کرد، سابقه‌ای ایجاد می‌کرد که می‌توانست شاهد فعالیت غیرقانونی اکثر کسب‌وکارهای رمزنگاری آمریکایی باشد، مگر اینکه در SEC ثبت نام کنند.

در حالی که شکایت SEC 13 ارز رمزنگاری شده در پلتفرم Coinbase را به عنوان اوراق بهادار شناسایی کرد، اتریوم یا چندین توکن اصلی دیگر را در خود نداشت و بر عدم اطمینان در مورد موقعیت Gensler در مورد این دارایی ها افزود.

اگر SEC نظارت را به دست آورد، مستلزم رعایت استانداردهای بسیار سخت گیرانه تری برای مبادلات رمزنگاری خواهد بود.

شفافیت مقرراتی در بازار رمزنگاری ایالات متحده همچنان مبهم باقی مانده است و کسب و کارهایی که بر این فرض بنا شده اند که این توکن های رمزنگاری اوراق بهادار نیستند، ممکن است مجبور به توقف عملیات شوند. SEC هنوز توضیح رسمی در مورد پیامدهای تسویه بالقوه که شامل حذف هر توکن به جز بیت کوین از فهرست Coinbase می شود، ارائه نکرده است.

این امر باعث می‌شود که آینده صنعت کریپتو در ایالات متحده معلق بماند، زیرا هرگونه تغییر عمده می‌تواند به طور قابل توجهی بر عرضه عمومی یا تجارت خرده‌فروشی توکن‌ها تأثیر بگذارد.

با این حال، حکم اخیر ریپل کمی خوش بینی را به صنعت آسیب دیده ارزهای دیجیتال تزریق کرد.

Related Posts

Leave a comment