بازار کریپتو امروز سقوط کرده است زیرا رویداد های کلان سرمایه گذاران را ترسانده و نقدینگی را کاهش می دهد.

IMG_20230613_101457_984

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها پیامدهای هزینه‌های SEC علیه صرافی‌های Binance و Coinbase را هضم می‌کنند، قیمت در سراسر بازار کریپتو به سمت نزولی می‌رود.

 شکایت‌ها همچنین با کاهش نقدینگی کل بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) را تحت تأثیر قرار داده است و اکثر تحلیلگران معتقدند که دردسرهای بیشتری در راه است.در 5 ژوئن و 6 ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت های مدنی را علیه دو تا از بزرگترین صرافی های متمرکز در کریپتو، بایننس و کوین بیس تنظیم کرد. SEC ادعا می کند که 61 ارز دیجیتال مختلف که ارزشی معادل 100 میلیارد دلار دارند، اوراق بهادار هستند.

 یکی از 61 توکن رمزنگاری لیست شده، Algorand بود

توکنی که در سال 2019، جنسلر آن را “فناوری عالی” نامید که به نظر می رسد با این آخرین اقدام اجرایی در تضاد است.صرافی بایننس علاوه بر کاهش نقدینگی، تعادل عمده در استیبل کوین، بیت کوین و اتر را کاهش داد. موجودی استیبل کوین از 5 ژوئن بیش از 20 درصد کاهش یافته است.این خبر باعث شد که Robinhood سه توکن از فهرست اوراق بهادار SEC را حذف کند. Robinhood تا 26 ژوئن به کاربران فرصت داده است تا دارایی های خود را پس بگیرند یا به زور منحل شوند. این بدان معناست که بیش از 1 میلیارد دلار به طور بالقوه می تواند بین سه سکه در عرض 2 هفته نقد شود.

تا به امروز، قیمت‌های کریپتو همچنان با Dow و S&P 500 همبستگی بالایی دارند و بیشتر بانک‌های بزرگ همچنان انتظار دارند که ایالات متحده در مقطعی از سال 2023 با رکود شدیدی مواجه شود.  

 سرکوب SEC در حال افزایش شکاف بین سهام و بیت کوین است. محصولات سرمایه گذاری دارایی دیجیتال از زمان شکایت شاهد خروج بیش از 88 میلیون دلار بوده است.بر اساس تجزیه و تحلیل بانک ایالات متحده که بیش از 1000 نقطه داده را در خود جای داده است، احساسات سرمایه گذاران در مورد وضعیت فعلی اقتصاد پایین است.

حمله به صرافی های متمرکز همچنین باعث افزایش ورودی و خروجی صرافی بیت کوین شده است. جریان‌های ورودی مبادله نشان‌دهنده افزایش فشار سمت فروش است در حالی که جریان‌های خروجی برای دارایی‌های خودسرپرستی معمول است.علیرغم حرکت جریان شبکه به سمت خود حضانت زنجیره ای، DeFi شاهد رشد نبوده است. معیار کل ارزش قفل شده (TVL) یک روش رایج برای بررسی سلامت و احساسات بازارهای رمزنگاری است. طبق گفته DeFiLlama، TVL در تمامی پروتکل ها در 24 ساعت گذشته 0.5 درصد کاهش یافته و از 5 آوریل 2022 تاکنون 120 میلیارد دلار کاهش یافته است.

Related Posts

Leave a comment