سختی استخراج بیت کوین به رکورد جدیدی رسید.

photo_2023-11-27_13-05-11

استخراج بیت کوین با تنظیم سختی استخراج اخیر در ارتفاع بلوک 818496 به اوج جدیدی رسیده است که نقطه عطف قابل توجهی را برای ارز دیجیتال رقم می زند.

این تغییر سختی استخراج را تا 5.07 درصد به بالاترین حد خود یعنی 67.96 T (تراهاش) افزایش داد. در کنار این، میانگین هش ریت فعلی، معیاری برای قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین، به طور چشمگیری در 504.80 EH/s (Exahash در ثانیه) قرار دارد.

افزایش مداوم سختی استخراج در طول سال 2023، شبکه بیت کوین افزایش مداوم دشواری استخراج را تجربه کرده است، مکانیزمی که ثبات و امنیت بلاک چین را تضمین می کند. سختی ماینینگ یک معیار پویا است که هر بلاک ۲۰۱۶ یا تقریباً هر دو هفته یکبار تنظیم می‌شود تا زمان بلوک ثابتی داشته باشد، زمانی که برای کشف و افزودن یک بلوک جدید به بلاک‌چین نیاز است. امسال، دشواری شاهد نوساناتی بوده است، از کاهش شدید 7.3 درصدی در اوایل اکتبر تا جهش قابل توجه 10 درصدی در ژانویه.


چنین مکانیزمی میزان ایجاد بیت کوین جدید را با قدرت محاسباتی ارائه شده توسط ماینرها در سراسر جهان متعادل می کند. هش بیت بیت کوین و نصف شدن آینده به موازات افزایش سختی، هش بیت بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 491 EH/s افزایش یافته است. این افزایش نرخ هش نشان دهنده افزایش تلاش محاسباتی جمعی ماینرها برای ایمن سازی شبکه بیت کوین است.

این افزایش به ویژه قابل توجه است زیرا جامعه بیت کوین رویداد بعدی نصف شدن را پیش بینی می کند که در حدود پنج ماه آینده برنامه ریزی شده است. رویدادهای نصف شدن بیت کوین، که نرخ ایجاد سکه های جدید را کاهش می دهد، در طول تاریخ با افزایش قیمت بیت کوین به دلیل اثرات ترکیبی کاهش عرضه و پیش بینی های سوداگرانه همراه بوده است.

Related Posts

Leave a comment