قانون‌گذاران لایحه‌ای را برای برکناری گری جنسلر از سمت رئیس SEC در پی «مجموعه‌های طولانی سوءاستفاده» ارائه می‌کنند.

IMG_20230615_115304_816

دو قانونگذار جمهوریخواه دوستدار رمزنگاری در ایالات متحده این هفته قانونی را ارائه کردند که به موجب آن گری جنسلر از سمت رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برکنار می شود.

 تام ایمر از مینه‌سوتا، نماینده اکثریت مجلس نمایندگان و وارن دیویدسون از اوهایو، «قانون تثبیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار» را تصویب کردند، که در صورت تصویب، جنسلر را از بین می‌برد و همچنین پست کمیسیونر دیگری را ایجاد می‌کند و مجموع آنها را به شش نفر می‌رساند.

 این قانون همچنین یک مدیر اجرایی برای نظارت بر عملیات روزانه آژانس ایجاد می‌کند و یک حزب سیاسی نمی‌تواند در هر زمان معین بیش از سه کرسی کمیساریایی داشته باشد.

 دیویدسون می گوید که باید “اصلاحات واقعی” در SEC انجام شود. “ایالات متحده بازارهای سرمایه باید در برابر رئیس مستبد از جمله رئیس فعلی مصون بماند. به همین دلیل است که من قوانینی را برای رفع سوء استفاده مداوم از قدرت و تضمین حفاظتی که به نفع بازار برای سال‌های آینده است، معرفی می‌کنم.»

 جنسلر در بحبوحه سرکوب نظارتی مداوم SEC علیه بخش دارایی های دیجیتال، به یک چراغ مناقشه در دنیای رمزنگاری تبدیل شده است. تنظیم‌کننده در دسامبر ۲۰۲۰ از ریپل شکایت کرد و مدعی شد که شرکت پرداخت سال‌ها XRP را به‌عنوان یک اوراق بهادار ثبت‌نشده می‌فروشد.

 هفته گذشته، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل آن، به دلیل آنچه که جنسلر آن را «شبکه گسترده فریب، تضاد منافع، عدم افشای اطلاعات، و فرار حساب شده از قانون» خواند، شکایت کرد.

 علاوه بر این، رگولاتور، صرافی جهانی ارز دیجیتال را به مشارکت در پیشنهادات ثبت نشده و فروش «اوراق دارایی‌های کریپتو»، از جمله توکن بومی Binance، BNB، متهم می‌کند.

Related Posts

Leave a comment