بنیاد TON از پیام رسان رمزگذاری شده برای افزایش امنیت کاربران رونمایی کرد.

photo_2023-07-05_11-13-07

به گفته یکی از توسعه دهندگان اصلی، کاربران TON قادر خواهند بود در صورت وقوع «آخرالزمان»، توانایی ارسال پیام از طریق بلاک چین غیرمتمرکز را حفظ کنند.

بنیاد TON – انجمن غیرانتفاعی پشت شبکه باز (TON) – ادغام رمزگذاری پیام رسان در شبکه را اعلام کرد. هدف از این حرکت، افزایش حریم خصوصی کاربران با به کارگیری حفاظت‌های لازم در متن ارسال شده همراه با تراکنش است.

ویژگی جدید از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند. این اساساً تضمین می کند که فقط فرستنده و گیرنده می توانند پیام را مشاهده کنند و در نتیجه سطح امنیت پایگاه کاربر TON را بهبود می بخشد.

افزایش حریم خصوصی کاربر
طبق به‌روزرسانی رسمی که به اشتراک گذاشته شده است، هزینه شبکه برای ارسال پیام رمزگذاری شده از طریق TON حدود 0.006 تن کوین (TON) در هر تراکنش است. انتظار می رود قیمت پایین این سرویس را در سراسر پایگاه کاربر رو به افزایش زنجیره در دسترس قرار دهد.

اکنون این ویژگی محبوب – که در اکثر بلاک چین‌های دیگر موجود نیست – با رمزگذاری کامل در دسترس است. حتی در صورت آخرالزمان و شکست سرورهای پیام رسان معمولی، شما توانایی ارسال پیام از طریق بلاک چین غیرمتمرکز TON را حفظ خواهید کرد. مطمئن باشید که این پیام‌ها به‌طور قابل اعتمادی از طریق رمزگذاری تحویل داده می‌شوند و محافظت می‌شوند.»

بیانیه بنیاد فاش کرد که چندین کیف پول کریپتو، و همچنین کیف پول های وب و دسکتاپ استاندارد (ویندوز، مک او اس، لینوکس) قبلاً از ویژگی رمزگذاری پشتیبانی کرده اند. در همین حال، رمزگذاری برای پیام ها در به روز رسانی های آتی برای کیف پول های موبایل TON و کیف پول Tonkeeper در دسترس خواهد بود.

TON – که اتفاقاً یک بلاک چین لایه 1 است که قبلاً توسط تلگرام ایجاد شده بود – شروع بسیار آشفته ای داشت. این پروژه به عنوان یک پروژه منبع باز و تحت رهبری جامعه پس از کنار گذاشته شدن تلگرام در چند سال پیش اجرا شده است. از آن زمان، بنیاد TON موفق به ایجاد چندین مشارکت شده است.

به عنوان بخشی از مشارکت با آزمایشگاه‌های DWF، بازارساز صنعت بلاک چین 10 میلیون دلار برای توسعه TON در نوامبر گذشته سرمایه‌گذاری کرد.

Related Posts

Leave a comment