رئیس بانک ملی سوئیس، توماس جردن، گفت که این موسسه به زودی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت های عمده فروشی در صرافی دیجیتال SIX این کشور صادر خواهد کرد.

photo_2023-06-27_11-17-30

بر اساس گزارش رویترز، او در انجمن Point Zero در زوریخ سوئیس گفت که CBDC آزمایشی سوئیس برای استفاده توسط موسسات مالی طراحی شده است و بخشی از یک برنامه آزمایشی خواهد بود.

CBDC ها شبیه به استیبل کوین ها هستند، زیرا هر دو توکن های دیجیتالی هستند که با قیمت ارزهای دولتی مانند دلار یا در این مورد، فرانک سوئیس پیوند دارند. با این حال، CBDC ها به جای اینکه در شبکه های عمومی توسط شرکت های خصوصی منتشر شوند، توسط دولت ها یا بانک های مرکزی مربوطه نگهداری می شوند.

از آنجایی که تعداد فزاینده ای از کشورها به راه اندازی CBDC ها فکر می کنند، سوئیس اکنون به لیست کشورهایی می پیوندد که آزمایش این فناوری را آغاز کرده اند، از جمله کشورهایی مانند چین، هند و استرالیا.

به گفته ردیاب ارز دیجیتال بانک مرکزی شورای آتلانتیک، یک گام فراتر از توسعه یا تحقیق در مورد این فناوری، 18 کشور در سراسر جهان در حال حاضر برنامه های آزمایشی CBDC را اجرا می کنند.
در سال 2021، توماس موزر، یکی از اعضای جایگزین هیئت مدیره SNB، حمایت خود را از CBDC نسبت به یک استیبل کوین به فرانک سوئیس ابراز کرد. او گفت که یک استیبل کوین ریسک طرف مقابل را معرفی می کند در حالی که یک CBDC این کار را نمی کند.
مدتها قبل از راه اندازی SIX Digital Exchange در سال 2021، SNB در سال 2019 با گروه SIX همکاری کرد تا بر روی اثبات مفهوم یک ارز دیجیتال کار کند.

Related Posts

Leave a comment