قانونگذار هنگ کنگ از Coinbase برای ایجاد عملیات رمزنگاری دعوت می کند.

IMG_20230611_094216_670

یکی از قانونگذاران برتر هنگ کنگ از Coinbase برای ثبت نام در این کشور دعوت کرده است و در عین حال گزینه های فهرست صرافی را نیز پیشنهاد می کند.

 هنگ کنگ که به دلیل رویکرد مترقی خود نسبت به ارزهای دیجیتال شناخته شده است، از اپراتورهای تجارت ارزهای دیجیتال برای راه اندازی کسب و کار در این کشور دعوت کرده است. در یک پست توییتری، جانی نگ، عضو شورای قانونگذاری، تمایل خود را برای ارائه کمک ابراز کرد و به برنامه‌های احتمالی فهرست‌بندی سهام برای اپراتورهای معاملات ارز دیجیتال، از جمله Coinbase اشاره کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که SEC ایالات متحده در این هفته با شکایت‌های بعدی علیه شرکت‌های سنگین ارزهای دیجیتالی مانند Binance و Coinbase، اقدام به کشتار ارزهای دیجیتال کرد.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در مورد ارزهای دیجیتال محتاط هستند، هنگ کنگ با تنظیم فعال دارایی های رمزنگاری شده رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. در سال 2023، وزیر مالی شهر، پل چان، تعهد دولت را برای ایجاد یک اکوسیستم ارز دیجیتال و فین‌تک قوی اعلام کرد. از آن زمان، هنگ کنگ به طور فعال مقررات و اقدامات انطباق را برای تقویت رشد صنعت کریپتو ایجاد کرده است.

موضع هنگ کنگ در حمایت از رمزارزها توجه غول های فناوری جهانی را به خود جلب کرده است. در ماه ژانویه، سامسونگ، غول فناوری کره ای، راه اندازی یک ETF فعال معاملات آتی بیت کوین را در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ اعلام کرد. علاوه بر این، در اواسط فوریه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات چینی در حال ارائه تأیید استراتژیک به تلاش‌های طرفدار رمزارز هنگ‌کنگ هستند.

 حتی حدس زده می شود که دولت چین ممکن است در نهایت استفاده از هنگ کنگ را به عنوان بستر آزمایشی برای نوآوری ارزهای دیجیتال، تا زمانی که تهدیدی برای ثبات مالی کشور نباشد، در نظر بگیرد. این تأیید اعتبار هنگ کنگ را به عنوان یک حوزه قضایی پیشرو دوستدار رمزنگاری در منطقه تقویت کرد.در جدیدترین توسعه، اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) در 9 ژوئن برنامه های خود را برای ایجاد پایه و اساس پیاده سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرد. هدف این حرکت بررسی مزایای بالقوه CBDCها به عنوان یک روش پرداخت برای تراکنش‌های روزانه و ورود آسان مشتریان به مبادلات رمزنگاری است.

 دعوت نامه ای که توسط جانی نگ، عضو شورای قانونگذاری ارسال شد، نشان دهنده تعهد این کشور برای تبدیل شدن به هاب دیجیتالی برای صنعت کریپتو است، که قبلاً شاهد مشارکت نهادهای مطابقت OKX و Huobi بوده و در حال حاضر در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ فهرست شده اند. در زمان نگارش این مقاله، صرافی Coinbase مستقر در کالیفرنیا هنوز پاسخی به این پیشنهاد ارائه نکرده است.

Related Posts

Leave a comment