یکی از بنیانگذاران ریپل به ایلان ماسک در موضع خود در برابر توسعه بیشتر هوش مصنوعی ملحق شد.

IMG_20230330_203948_439

کریس لارسن، یکی از بنیانگذاران ریپل، ایلان ماسک، رئیس توییتر و استیو وزنیاک، یکی از خالقان اپل، نامه ای سرگشاده امضا کرده اند که در آن از شرکت های تحقیقاتی هوش مصنوعی خواسته اند تا توسعه هوش مصنوعی پیشرفته را به مدت نیم سال متوقف کنند.

به طور کلی، بیش از 1100 نفر امضای خود را بر روی این نامه گذاشته اند، که در آن درخواست شده است که در نیم سال آینده، هیچ هوش مصنوعی که بتواند از پردازنده زبان فعلی GPT-4 پیشی بگیرد، آموزش داده نشود. در حال حاضر، این مدل از هوش مصنوعی ChatGPT ساخته شده توسط OpenAI و همچنین سیستم های Bing و Bard را تامین می کند. ایلان ماسک اخیراً چندین اظهارات عمومی علیه توسعه بیشتر هوش مصنوعی و به طور خاص علیه ChatGPT ارائه کرد و دومی را “بیدار” نامید. این به این دلیل اتفاق افتاد که ChatGPT طوری برنامه ریزی شده است که متن هایی تولید کند که به هیچ وجه کاربران را آزار ندهد. محصول فوق توسط OpenAI تولید می شود، شرکتی که ماسک در سال 2015 با بنیاد آن مشارکت مالی داشته است. OpenAI به عنوان یک پروژه غیرانتفاعی تأسیس شد، اما بعداً، مدیریت در این زمینه چرخشی انجام داد و ماسک شرکت را ترک کرد. این مورد زمانی بود که OpenAI سرمایه گذاری های کلان مایکروسافت را پذیرفت.

اکنون، ماسک ظاهراً به دنبال ایجاد شرکتی است که رقیب OpenAI و ChatGPT باشد. طبق گزارش فایننشال تایمز، ماسک، لارسن، وزنیاک و سایر امضاکنندگان نامه سرگشاده معتقدند که هوش مصنوعی پیشرفته ممکن است در آینده حدود 300،000،000 نفر را از شغل محروم کند. بر اساس این گزارش، حدود دو سوم مشاغل در ایالات متحده و اروپا ممکن است خودکار شوند. در 63 درصد از آن ها، کمتر از نیمی از وظایف را می توان توسط الگوریتم ها انجام داد.

Related Posts

Leave a comment