خالق OpenAI پروژه ی Worldcoin را راه اندازی کرد.

IMG_20230726_120157_123

با نگاهی به توکنومیک توکن Worldcoin که در 24 جولای راه اندازی شد، دو نقطه مهم مطلق وجود دارد. اولا، حجم بسیار بالا از ارزش بازار پیشی گرفت، زیرا طبق گزارش ها، این توکن در 24 ساعت اول 1.6 برابر کل ارزش خود معامله شد. اصلا چطور ممکن است؟

به گفته پچمن، باید درک کرد که این پروژه 100 میلیون توکن به سازندگان بازار وام داده است. تنها 8 میلیون سکه در اختیار کاربران قرار گرفت که ممکن است موقعیت خود را تغییر داده باشند یا نداشته باشند، اما این حجم گزارش شده 400 میلیون دلاری را توجیه نمی کند.

حال، به قسمت دوم داستان می رویم، که پچمن آن را نگران کننده تر می داند. حدود 40 درصد از توکن ها بین جولای 2024 تا ژوئیه 2025 باز می شوند و این 500 برابر بیشتر از 8 میلیونی است که در حال حاضر از طریق airdrop به کاربران اعطا می شود.

در نهایت، برای حفظ ارزش بازار پایین‌تر از Chainlink، به عنوان مثال، در 4 میلیارد دلار، قیمت توکن Worldcoin در جولای 2025 باید زیر 1 دلار یا 58٪ کمتر از سطح فعلی باشد.

این یک ریسک بزرگ برای معامله‌گرانی است که سعی می‌کنند در کوتاه‌مدت ۲۰ درصد سود کسب کنند، با توجه به اینکه مقدار زیادی توکن از سرمایه‌گذاران خطرپذیر وجود دارد که قیمت‌های بسیار پایین‌تری پرداخت می‌کنند.

اکنون، به موضوع بعدی نمایش برویم: پچمن شاخص نوسان بیت کوین Deribit را بررسی می کند که به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. به گفته برخی از تحلیلگران، این نشان دهنده عدم احتمال تلاطم قیمت بیت کوین است.

Related Posts

Leave a comment