اکانت X ویتالیک بوترین هک شد و بیش از 691 هزار دلار از قربانیان دزدیده شد.

photo_2023-09-10_12-29-57

در پی گزارش نقض حساب کاربری ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، X (توئیتر سابق)، قربانیان به دلیل پیوند مخربی که به دروغ یک NFT رایگان را تبلیغ می‌کرد، خسارتی بیش از ۶۹۱ هزار دلار متحمل شدند.
ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ظاهراً حساب X (توئیتر سابق) خود را به خطر انداخته است. به گفته محقق برجسته بلاک چین ZachXBT، این حادثه منجر به از دست دادن مجموع قربانیان پس از کلیک بر روی یک لینک مخرب، بیش از 691000 دلار شده است.

دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک، در پستی در 9 سپتامبر در X، اعلام کرد که حساب پسرش به خطر افتاده است:

پستی که او به آن اشاره کرده بود از آن زمان حذف شد. این در حساب کاربری Buterin منتشر شد و مدعی شد که ورود Proto-Danksharding به اتریوم را جشن می گیرد.

هکر پیوند مخربی را به یک توکن یادبود غیرقابل تعویض رایگان (NFT) در دسترس به اشتراک گذاشت و قربانیان را ترغیب کرد که کیف پول خود را قبل از سرقت تمام سرمایه‌شان وصل کنند.

ZachXBT به طور فعال 438200 دنبال کننده خود را در مورد فعالیت های هکر مطلع می کند. او اخیراً به اشتراک گذاشت که با ارزش‌ترین NFT سرقت شده تا کنون CryptoPunk #3983 با ارزش 153.62 ETH، معادل تقریباً 250543 دلار است.
تنها راهی که در بخش Vitalik سهل انگاری نیست این است که شخصی در X به صورت داخلی حساب را به خطر انداخته باشد، یا اگر شخصاً توسط مجرمی که تهدید به خشونت کرده است مجبور شود. من شدیداً شک دارم که این اتفاق افتاده است. به احتمال زیاد این تعویض سیم کارت بوده است.

Related Posts

Leave a comment