سیگنال فنی مهم در نمودار روزانه بیت کوین ظاهر می شود.

photo_2022-05-20_19-39-41

متقاطع MACD یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تعیین نقاط معکوس محلی و پایین است. این سیگنال مدت کوتاهی پس از ورود اولین ارز دیجیتال به چرخه تجمیع روی بیت کوین ظاهر شد.

در 5 آوریل، بازار شاهد تقاطع مخالف این اندیکاتور بود که حاکی از بازگشت نزولی بود که دارایی را به زیر 30000 دلار رساند. اما علیرغم سیگنال مثبت روی این اندیکاتور، معامله گران برای خرید فعال اولین ارز دیجیتال عجله ندارند، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا بیت کوین واجد شرایط بازگشت است یا خیر.
MACD تقریباً هرگز به عنوان یک نشانگر معکوس مستقل استفاده نمی شود زیرا محدودیت های آن در تعیین روند بلندمدت در نمودار وجود دارد. به همین دلیل است که معامله گران حرفه ای اغلب از آن با ابزارهای نموداری اضافی مانند میانگین متحرک نمایی و ساده استفاده می کنند.

TradingView Chart
با اعمال میانگین متحرک 50 و 200 روزه در نمودارها، معامله گران می توانند تعیین کنند که یک دارایی در روند صعودی یا نزولی حرکت می کند. با استفاده از ترکیبی از اندیکاتورها، می‌توان تمام سیگنال‌های معکوس را که در حین حرکت یک دارایی در روند نزولی رخ می‌دهند، فیلتر کرد.

متأسفانه، از آنجایی که بیت کوین زیر میانگین متحرک 200 روزه باقی می ماند، باید آن را به عنوان یک دارایی در نظر گرفت که در روند نزولی حرکت می کند، به همین دلیل است که باز کردن یک سفارش طولانی خطرات بیشتری را نسبت به معمول به همراه خواهد داشت.
اما در حالی که استراتژی کم خطر این نوع سیگنال را فیلتر می کند، سیگنال MACD همچنان می تواند تلقینی در مورد معکوس شدن روند بالقوه در نظر گرفته شود، که به شدت مورد انتظار بازار است زیرا بیت کوین برای بیش از هفت هفته متوالی در حال افزایش است.

در زمان انتشار، BTC با قیمت 30000 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته حدود 1 درصد از دست داده است.

Related Posts