صرافی Coinbase گزارش های مربوط به فروش داده های مشتریان به دولت ایالات متحده را رد می کند.

photo_2022-07-01_14-31-44

کوین بیس تصریح کرد که صرافی رمزارز داده های کاربران خود را نمی فروشد و تاکید کرد که فقط اطلاعاتی را برای تحقیقات جرایم مالی ارائه می دهد.
پلتفرم مبادلات رمزنگاری Coinbase گزارش‌هایی مبنی بر فروش اطلاعات مشتریان خود به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE)، آژانسی که زیر نظر وزارت امنیت داخلی این کشور کار می‌کند، رد کرد.

در روز پنجشنبه، اخباری مبنی بر اینکه Coinbase داده های موقعیت جغرافیایی را به ICE ارائه کرده است، به صورت آنلاین منتشر شد. به همین دلیل، کاربران توییتر مانند Solobase Mac شوکه شدند و خاطرنشان کردند که “برای آن ثبت نام نکرده اند.” آنها توییت کردند:

در بیانیه ای در توییتر، کوین بیس توضیح داد که این شرکت “اطلاعات اختصاصی مشتری را نمی فروشد.” صرافی تاکید کرد که اولویت اصلی آن ارائه یک تجربه ایمن و مطمئن به کاربران پلتفرم است.

علاوه بر این، پلتفرم رمزارز همچنین توضیح داده است که ابزارهای Coinbase Tracer آن برای مطابقت با الزامات دولت ایجاد شده است. کوین بیس خاطرنشان کرد که از این برای بررسی جرایم مرتبط با امور مالی مانند تامین مالی تروریسم و ​​پولشویی استفاده می شود. به گفته این صرافی، اطلاعاتی که آنها در اختیار دولت قرار می دهند تنها از منابع عمومی و نه از داده های کاربران کوین بیس می آید.

در سپتامبر 2021، Coinbase قراردادی با ICE برای توسعه نرم افزار برای آژانس دولتی امضا کرد. این قرارداد صرافی را مجبور می‌کند در ازای 1.36 میلیون دلار «نرم‌افزار توسعه برنامه به‌عنوان یک سرویس» را به ICE ارائه کند.

علیرغم مشکلات ناشی از زمستان فعلی ارزهای دیجیتال، کوین بیس به دنبال گسترش فعالیت های خود در اروپا است. این صرافی استخدام کارمندان در سوئیس را آغاز کرده است و مجوز فعالیت در کشورهایی مانند آلمان، ایرلند و بریتانیا را دارد.

هفته گذشته، شرکت رتبه بندی اعتباری مودی، رتبه بندی خانواده شرکتی کوین بیس (CFR) را کاهش داد، که نظر این شرکت در مورد توانایی کوین بیس برای پرداخت تعهدات مالی خود است. آژانس رتبه‌بندی همچنین اسکناس‌های تضمین‌شده بدون وثیقه صرافی‌ها را کاهش داد، که بدهی است که توسط هیچ دارایی وثیقه پشتیبانی نمی‌شود.

Related Posts