نماینده ایالات متحده از لایحه ای برای مسدود کردن برنامه آزمایشی CBDC رونمایی کرد!  

IMG_20230531_102347_763

 قانون‌گذاران جمهوری‌خواه لایحه‌ای را برای مسدود کردن برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا (CBDC) در میان نگرانی‌ها در مورد کنترل دولت ارائه کردند.

تعداد فزاینده ای از قانونگذاران جمهوری خواه خواستار جلوگیری از انتشار یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده هستند. در جدیدترین توسعه، نماینده الکس مونی از ویرجینیای غربی قانون پیشگیری از پایلوت دلار دیجیتال را معرفی کرده است که هدف آن جلوگیری از راه اندازی برنامه آزمایشی فدرال رزرو برای آزمایش عملکرد CBDC در سیستم مالی ایالات متحده است.

در حالی که احساسات ضد CBDC جدید نیست، لایحه Mooney به طور خاص به احتمال یک برنامه آزمایشی می پردازد، با هدف بستن “خلافی” که می تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا یک آزمایش بدون مجوز کنگره را اجرا کند. بر اساس گزارش‌های اخیر، قانون پیشنهادی به طور موثر توسعه CBDC را در همان ابتدا متوقف می‌کند.

در ماه آوریل، فدرال رزرو اعلام کرد که هنوز در مورد صدور CBDC تصمیمی نگرفته است و بر اهمیت حمایت واضح کنگره تاکید کرد. علاوه بر این، دفتر سیاست علم و فناوری همچنین در اوایل سال جاری به دنبال اطلاعاتی در مورد ابتکارات تحقیق و توسعه مرتبط با CBDC بود.

منتقدان CBDC نسبت به افزایش نظارت دولت و تهدیدهای حریم خصوصی در صورت اجرای دلار دیجیتال توسط فدرال رزرو ابراز نگرانی کرده اند. با تبدیل شدن پول کاملا دیجیتالی و تحت کنترل انحصاری دولت، برخی استدلال می‌کنند که یک CBDC به مقامات فدرال دسترسی بی‌سابقه‌ای به داده‌های مالی افراد می‌دهد. از سوی دیگر، وفاداران معتقدند که یک دلار دیجیتال می‌تواند شمول مالی در ایالات متحده را با حذف کارمزدهای تراکنش که در حال حاضر بسیاری از آمریکایی‌ها را از دسترسی به خدمات مالی محروم می‌کند، افزایش دهد.

Related Posts

Leave a comment