شهر چین پیش نویس سیاست توسعه صنعت متاورس را منتشر می کند.

IMG_20230527_110837_592

این سیاست ها شامل مجموعه ای از مزایای نقدی برای جذب شرکت های مرتبط با متاورس برای راه اندازی فروشگاه در شهر است.

در 24 مه، شهر ژنگژو چین مجموعه‌ای از سیاست‌های پیشنهادی را برای حمایت از شرکت‌های متاورس فعال در منطقه اعلام کرد. به عنوان بخشی از ابتکارات، دولت شهرداری یک صندوق اختصاصی به ارزش 10 میلیارد یوان (1.42 میلیارد دلار) برای تقویت رشد و توسعه در صنعت ایجاد خواهد کرد.طبق پیش‌نویس دولت، شرکت‌های متاورس که دفتر مرکزی خود را به ژنگژو منتقل می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت تا سرمایه‌گذاری سرمایه اولیه تا سقف 200 میلیون یوان (28.34 میلیون دلار) دریافت کنند. این شرکت ها همچنین واجد شرایط مزایای دیگری از جمله یارانه اجاره خواهند بود.

 هر شرکتی که درگیر توسعه موارد استفاده متاورس در شهر باشد صرف نظر از محل دفتر مرکزی آن این فرصت را خواهد داشت تا برای هر پروژه ای که توسط دولت شهرداری تایید شده است، تا سقف 5 میلیون یوان (710000 دلار) دریافت کند.

 تاریخ مشخصی از تخصیص وجوه تاکنون فاش نشده است. علاوه بر رونمایی از سیاست های تامین مالی، دولت شهری ژنگژو همچنین چشم انداز بلندمدت خود را برای توسعه متافورس در شهر ترسیم کرده است. این پیش بینی می کند که صنایع مرتبط با متاورس در ژنگژو تا پایان سال 2025 به درآمد سالانه بیش از 200 میلیارد یوان (28.34 میلیارد دلار) دست خواهند یافت.

 این سیاست‌ها برای شرکت‌های محلی که در دو حوزه مجزا فعالیت می‌کنند اعمال می‌شود: 1_ تلاش‌های تحقیقاتی متمرکز بر فناوری‌های مرتبط با فراجهان، مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و رابط‌های مغز و رایانه. و 2_ استفاده از فن آوری های متاورس در صنایع دنیای واقعی، مانند آموزش، سرگرمی و تجارت.

 علاوه بر این، دولت با سایر آژانس‌های دولتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری همکاری خواهد کرد تا 50 میلیارد یوان (7.08 میلیارد دلار) بودجه اضافی برای حمایت از پروژه‌های مختلف توسعه‌ای مرتبط با متاواژه‌ها تأمین کند. علاوه بر این، این شهر قصد دارد به شرکت‌های متاورس پس از فهرست شدن در بورس‌های اولیه چین، جوایز نقدی ارائه دهد.این طرح شامل بلاک چین یک فناوری حیاتی در صنعت متاورس در کنار رندر کامپیوتر نسل بعدی، رابط های انسان و کامپیوتر و هوش مصنوعی است. علاوه بر این، هدف آن ایجاد بازار دارایی دیجیتال با استفاده از فناوری توکن غیرقابل تعویض است.

 ژنگژو به انبوهی از شهرها و استان‌های چین پیوسته است که عهد می‌کنند در توسعه فراجهانی کشور رهبر شوند. کلانشهر جنوب شرقی شانگهای به طور فعال به دنبال آرمان های متاورس خود است و پیش بینی می کند صنعت متاورس آن تا سال 2025 به درآمد سالانه 350 میلیارد یوان (49.6 میلیارد دلار) برسد.

Related Posts

Leave a comment