آمریکایی ها با خروج سپرده گذاران در اعداد تاریخی، 472,000,000,000 دلار را ظرف سه ماه از بانک های ایالات متحده خارج کردند.

IMG_20230603_135334_658

ارقام جدید شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با سرعتی که در چهار دهه گذشته مشاهده نشده بود، پول خود را به دست می‌آورند.

 طبق گزارش سه ماهه تازه منتشر شده FDIC، سپرده گذاران در سه ماهه اول سال جاری در مجموع 472 میلیارد دلار از حساب های خود خارج کردند که رکورد 39 ساله را شکست.

 کاهش سه ماهه بزرگترین کاهش گزارش شده در QBP از زمان شروع جمع آوری داده ها در سال 1984 است. این چهارمین سه ماهه متوالی بود که صنعت سطوح کمتری از کل سپرده‌ها را گزارش کرد. FDIC می‌گوید: «محرک اصلی» فرار سپرده‌ها از سپرده‌های بیمه‌نشده ناشی می‌شود، زیرا مردم برای محافظت از سرمایه‌ای که بالاتر از حداکثر 250,000 دلار FDIC است، حرکت کردند.

 نمونه موردی میزان سپرده های بیمه شده که توسط بانک ها نگهداری می شود در واقع در طول سه ماهه افزایش یافته است زیرا مردم ریسک خود را متنوع می کنند.

 این مهاجرت دسته جمعی به دنبال ورشکستگی بانک های سیگنچر، بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک صورت می گیرد که تا حد زیادی با افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو آغاز شد.

 با خروج سپرده گذاران از سیستم بانکی، وجوه بازار پول شاهد جریان های نقدی هفتگی عظیمی بوده است.

 طبق داده‌های کرین، با پایان یافتن سه ماهه اول، دارایی‌های ذخیره شده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به ۵.۶ تریلیون دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده رکورد بالایی است.

Related Posts

Leave a comment