سرمایه گذاران برای نوسانات شدید قیمت بیت کوین و اتریوم به عنوان چندین رویداد کلیدی که بر بازار این هفته تأثیر می گذارد، آماده می شوند.

IMG_20230613_112248_292

قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم در میان عوامل کلان مثبت انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند. با این حال، به دلیل شکایت های SEC ایالات متحده علیه Binance و Coinbase و فشار فروش بر Cardano، Solana، و Polygon (MATIC) شرایط بازار تاریک باقی می ماند.

 سرمایه گذاران با رویدادهای کلیدی از جمله CPI ایالات متحده، داده های PPI، و تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده، و همچنین تصمیمات نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن، برای هفته بزرگ پیش رو آماده می شوند.

 پس از آنکه پیش‌بینی‌های جدید بازار نشان داد که تورم در ماه مه کاهش یافت و فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در ژوئن از افزایش نرخ بهره خودداری کند، بازارهای سهام به سمت بالاترین سطح 52 هفته اخیر حرکت می‌کنند. جروم پاول، رئیس و مقامات کلیدی فدرال رزرو نیز از افزایش نرخ بهره حمایت می کنند. ابزار CME FedWatch به احتمال 80 درصد Fed نرخ سیاست خود را بدون تغییر نگه دارد.

 علاوه بر این، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده ثابت می‌ماند و دلار آمریکا کاهش می‌یابد و باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز دوشنبه به زیر 103.50 سقوط کرد.علیرغم پیشرفت‌های مثبت در حوزه کلان، قیمت بیت‌کوین و اتریوم به دلیل عدم اطمینان در مورد شکایت‌های بایننس و کوین‌بیس، عملکرد قیمتی قوی نشان نمی‌دهند.

 رویدادهای کلیدی برای کریپتو شامل جلسه استماع مجلس ایالات متحده در مورد صنعت دارایی‌های دیجیتال و پیش‌نویس لایحه استیبل کوین، عمومی شدن اسناد Hinman، پاسخ قانون‌گذاری Coinbase SEC، و استماع Binance.US در مورد مسدود شدن دارایی‌ها است. همه برای سه شنبه، 13 ژوئن برنامه ریزی شده است.

 طبق داده‌های Kaiko، عمق بازار Binance.US از زمان شکایت SEC به میزان خیره‌کننده 78 درصد کاهش یافته است. پس از اینکه Binance.US به حمایت از دلار در بورس پایان داد، سازندگان نشانگر نقدینگی خود را خارج کردند.علاوه بر این، قیمت بیت کوین و اتریوم تحت فشار باقی خواهند ماند زیرا وزارت خزانه داری ایالات متحده تا پایان سه ماهه سوم 1 تریلیون دلار اسناد خزانه منتشر خواهد کرد.

 انتظار می رود قیمت بیت کوین جهش کند، اما به دلیل چندین عامل بعید است تا قبل از آگوست از 30000 دلار عبور کند. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1% جهش کرد و قیمت در حال حاضر نزدیک به 26000 دلار معامله می شود.

Related Posts

Leave a comment