توکنStably اولین استیبل کوین BRC-20 بیت کوین را راه اندازی کرد.

IMG_20230529_102718_244

شبکه Stably یک ارائه‌دهنده استیبل کوین به‌عنوان یک سرویس و فیات به کریپتو روی رمپ اولین استیبل کوین مبتنی بر دلار را که مستقیماً در بلاک چین بیت‌کوین منتشر می‌شود، راه‌اندازی کرده است.

 توکن، Stably USD ($ USD) بر اساس استاندارد توکن BRC-20 در حال ظهور است که بسیاری از memecoin های مبتنی بر بیت کوین در اوایل این ماه رایج شدند.براساس یک توییت از Stably در روز پنجشنبه، Stably USD برای وثیقه USD که توسط متولی آن، Prime Trust، در بانک‌های تحت بیمه FDIC مدیریت می‌شود، قابل بازخرید است. نگهبان تحت ممیزی های خارجی توسط The Network Firm، یک گروه حسابداری دارایی دیجیتال، قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که توکن های در گردش همیشه از 1 به 1 پشتیبانی می کنند.

 این توکن ممکن است از طریق نقل و انتقالات دلاری از طریق Fedwire و SWIFT یا از طریق نقل و انتقالات استیبل کوین رقیب از جمله USDC Circle یا USDT تتر صادر و بازخرید شود. صدور مستقیم برای کاربران تأیید شده توسط KYC در 200 کشور، از جمله 44 ایالت ایالات متحده، در دسترس است.

 دو استیبل کوین برتر به تنهایی دارای ارزش بازار +110 میلیارد دلاری هستند، اما هیچ یک از صادرکنندگان آنها هنوز سازگاری با بیت کوین را اعلام نکرده اند. از 24 می، ارزش بازار Stably USD فقط 101000 دلار بود، اما مجموع عرضه توکن – از جمله سکه‌های غیر گردشی – به صورت طنز 69,420,000,000,000 طراحی شده است.

 BRC-20 یک استاندارد آزمایشی برای صدور دارایی های قابل تعویض با استفاده از بیت کوین Ordinals است. طبق داده‌های فروش Cryptoslam، پروتکل دوم در اوایل سال جاری به عنوان روشی برای صدور توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) روی بیت‌کوین محبوبیت زیادی پیدا کرد و در حال حاضر بیت‌کوین را به دومین بلاک چین محبوب برای چنین دارایی‌هایی تبدیل کرده است.

 در اکوسیستم اتریوم، استیبل کوین‌ها عمدتاً برای تقویت مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شوند و ستون فقرات معاملات دلار را از طریق قراردادهای هوشمند بلاک چین برای سایر دارایی‌های رمزنگاری فراهم می‌کنند. با این حال، گزارشی از Bitfinex در اوایل این ماه اشاره کرد که BRC-20 از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که استفاده از استیبل کوین‌ها و توکن‌های مبتنی بر بیت‌کوین محدودتر شود.

Related Posts

Leave a comment