ازArbitrum airdrop: آدرس‌های هک شده برای جمع‌آوری 500 هزار دلار استفاده می‌شود.

IMG_20230325_173735_374

این توکن‌ها توسط شخصی به سرقت رفتند که آدرس‌های بیهوده واجد شرایط ARB airdrops را گردآوری کرده بود.آدرس‌های Vanity هک‌شده برای سرقت توکن‌هایی به ارزش 500000 دلار از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 در Airdrop 23 مارس Arbitrum استفاده شده‌اند.

آدرس Vanity یک آدرس ارز دیجیتال سفارشی شده است که حاوی کلمات یا عبارات خاصی است که توسط کاربر انتخاب شده و هدف آن شخصی‌تر کردن و شناسایی آسان‌تر آنهاست. با این حال، ایمنی آدرس‌های روشویی مشکوک است.توکن‌ها توسط شخصی دزدیده شده‌اند که آدرس‌های Vanity را که واجد شرایط دریافت توکن‌های ARB هستند جمع‌آوری کرده سپس آدرس‌های مشابهی را با استفاده از ژنراتورهای آدرس Vanity ایجاد کرده و در عوض توکن‌های airdropped را به سمت آن‌ها هدایت می‌کند. هک کردن این آدرس‌های بیهوده باعث می‌شود مالکان اصلی نتوانند توکن‌های ARB خود را ادعا کنند.چندین کاربر رمزارز هنگام ارسال توییت درباره توکن‌های ARB دزدیده شده خود ابراز ناراحتی کرده‌اند. اکثر افراد آسیب دیده از دلیل فقدان بی اطلاع هستند و نمی دانند که در مورد آن چه کاری انجام دهند.ایجاد یک آدرس روت نیاز به استفاده از نرم افزار یا خدمات خاصی دارد که به طور بالقوه می تواند امنیت کلیدهای خصوصی کاربران را به خطر بیندازد. هکرهایی که به کلید خصوصی دسترسی پیدا می کنند می توانند هر دارایی رمزنگاری مرتبط با آن آدرس را سرقت کنند.

اهدای نماد Arbitrum باعث هیجان زیادی شد و چندین وب سایت را تحت تأثیر قرار داد. با این حال، با توجه به پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین Nansen، 428 میلیون توکن ARB هنوز برای ادعا در دسترس است. تا اواخر پنجشنبه، 22 مارس، حدود 240000 آدرس هنوز ادعای توکن های حاکمیتی نکرده بودند، حتی اگر 61 درصد از کیف پول های کریپتو واجد شرایط قبلاً این کار را انجام داده بودند. 428 میلیون توکن ادعا نشده، به ارزش نزدیک به 596 میلیون دلار تا زمان انتشار، 37 درصد از کل 1.1 میلیارد ARB اختصاص داده شده برای Airdrop Arbitrum را نشان می دهد.با در نظر گرفتن این ارقام، برخی از آدرس‌های واجد شرایط که قادر به ادعای توکن خود نیستند، می‌توانند در دسته آدرس‌های هک شده قرار بگیرند.این اولین باری نیست که کلاهبرداران آدرس‌های بیهوده را در فضای کریپتو به خطر می‌اندازند. در ژانویه، MetaMask به کاربران رمزارز درباره مسمومیت آدرس هشدار داد.

 

Related Posts

Leave a comment