تاریخ عرضه هدست متاورس اپل مشخص شد.

IMG_20230517_104457_844

اپل در حال آماده شدن برای عرضه هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار خود در هفته های آینده است که انتظار می رود صنعت متاورس را تقویت کند. توکن‌های بومی پروژه‌های متاورس مبتنی بر بلاک‌چین، Decentraland و Sandbox در اوایل سال جاری افزایش قیمت‌های قابل‌توجهی را تجربه کردند، که تا حدی ناشی از شایعات مربوط به سرمایه‌گذاری اپل در واقعیت ترکیبی بود.

 Udi Wertheimer، توسعه‌دهنده مستقل، این روند را در توییتی در 15 مه برجسته کرد و به طعنه‌آمیز به کوین‌های میم مبتنی بر اینفلوئنسر اشاره کرد و پیشنهاد کرد که انتشار آینده اپل می‌تواند بر قیمت‌های توکن متاورس تأثیر بگذارد. جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار eToro، معتقد است که هدست جدید اپل به دلیل سابقه اپل در ارائه محصولات با کیفیت بالا و تغییرات بازار، تاثیر قابل توجهی بر بازارها خواهد داشت.

 با این حال، گیلبرت همچنین ابراز تردید کرد که راه اندازی هدست به تنهایی لحظه ای دگرگون کننده برای ارزهای دیجیتال مرتبط با متاورس باشد. توجه به این نکته مهم است که واقعیت مجازی و “توکن های متاورس” لزوما مترادف نیستند. Decentraland هنوز در حال توسعه قابلیت های VR خود است، در حالی که The Sandbox هیچ برنامه فوری برای ادغام VR ندارد.گیلبرت و دیگران اذعان دارند که دستیابی به یک تجربه متاورس کاملاً همه جانبه با توجه به مدت زمانی که طول کشید تا برنامه‌های آیفون پس از راه‌اندازی اولیه از پتانسیل دستگاه به طور کامل بهره‌برداری کنند، هنوز فاصله زیادی دارد. او معتقد است که عملکرد توکن های متاورس مانند MANA و توکن Sandbox به پذیرش گسترده متاورس در بین کاربران روزمره بستگی دارد.

 متاورس و ارزهای رمزنگاری مرتبط، مانند MANA و SAND، در طول دوره رشد ارزهای دیجیتال در سال 2021 محبوبیت زیادی به دست آوردند زیرا پروژه های متعددی با هدف ایجاد جهان های مجازی همه جانبه انجام دادند. با این حال، بسیاری از این شرکت‌ها، از جمله متا (سابق فیس‌بوک)، علیرغم سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در تحقیق و توسعه، هنوز نتوانسته‌اند به پذیرش گسترده در میان کاربران روزمره دست یابند.

 طبق گزارش مارک گورمن، کارشناس محصولات اپل، هدست جدید این غول فناوری قرار است در تاریخ 5 ژوئن عرضه شود و اولین محصول بزرگ خود از زمان اپل واچ در سال 2015 معرفی شود.

Related Posts

Leave a comment