ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست؟(AXS)

HubBg-768x432

معرفی ارزاکسی اینفینیتی 

ارز اکسی اینفینیتی (AXS) یکی از ارزهای مبتنی برNFT بوده که بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شده . این ارز دیجیتال در سال 2018  به وجود اومد. توکن مربوط به ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی که با نام (AXS) شناخته می شه مبتنی بر استاندارد ERC20 هست. ایده اولیه ایجاد این بازی محبوب و ارز اکسی اینفینیتی یک استارت‌ آپ در ویتنام بود.

 این پروژه اول با نام Sky Mavis شروع شد و در سال 2020 منتشر شد. میشه با انجام بازی اکسی اینفینیتی، توکن‌های AXS را بخرید و یا به فروش بزارین. انواع توکن‌ های ERC-721 و ERC-20 دست در دست هم داده‌ان تا معجون‌ های کوچک عشق (SLP) را داخل بازی خریداری کنین.

آشنایی با سازندگان Axie Infinity

همونطور که گفتیم ایده اولیه این بازی در سال 2018 شروع شد. پروژه این بازی را تیمی 25 نفره در شهر هو چی میهن ویتنام تشکیل دادن.

ترونگ تهان نگوین مدیرعامل این شرکت هست و وظیفه تصمیم گیری برای تولید یک محصول، محل بازاریابی و مسیر حرکت شرکت بر عهده اونه. اون در سن 19 سالگی شرکت استارت آپی به نام لوزی را در زمینه تجارت الکترونیک تاسیس کرد و سرمایه‌ای ده میلیون دلاری را برای این کار جذب کرد و یک تجارت ثابت درآمدزا را به وجود آورد. از اونجا که او علاقه مند به کار کردن بر روی طرح‌ها و ایده‌های جدیدتر بود، در همان دوره شرکت را ترک کرد و بر روی پروژ‌هایی مثلSequoia وAnduin Transactions کار کرده. نگوین بعد از این دو پروژه، پلتفرم اکسی اینفینیتی را به خودش جذب کرد.

 

الکساندر لئونارد لارسن:

سمت مدیر ارشد اجرایی این پلتفرم به عهده لارسن هست. اون وظیفه داره تا تمام موارد تجاری اکسی اینفینیتی را انجام بده؛ همچنین او که عضو هیات مدیره اتحادیه معروف بازی‌های بلاک چین هست، تونسته تا تعاملات اجتماعی خوبی با صنایع بلاک چین در کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و ویتنام داشته باشه. او تا قبل از سال 2018 میلادی در منطقه اقیانوس آرام در قاره آسیا فعالیت می‌کرده.

تو دوان:

اون که قبل از آغاز پروژه اکسی اینفینیتی در شرکت لوزی در سمت مدیر طراح مشغول فعالیت بوده، تو همون سال‌های شروع به طراحی Axie کرد. او مغز متفکر و طراح اصلی پلتفرم اکسی اینفینیتی هست و سمتش  تو این پروژه طراح بازی و مدیر هنری شرکت هست.

اندی هو:

او در سمت مدیر بخش فناوری در این شرکت مشغول فعالیت هست و مسئولیت عملیات فنی مهندسی و استراتژی‌های مهندسی و رهبری و مدیریت اونها را به عهده داره. از سوابق کاری اندی هو میشه به کارآموزی در شرکت‌های گوگل و پی بال و مهندس نرم افزار پروژه مربوط به تراکنش‌های Anduin اشاره کرد.

جفری زیرلین:

او مدیر بخش توسعه در این شرکت است و وظیفه او توسعه و رشد پلتفرم اکسی اینفینیتی هست. همچنین طراحی محصولات و کسب و کار Axie Infinity هم به عهده جفری زیرلین هست.

نحوه عملکرد پلتفرم اکسی اینفینیتی

داخل این بازی شخصیت‌های بازی اکسی‌ها (Axies) نام دارند. اکسی‌ها تو این بازی نقش همون توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT را جرا مکنن، که میشه مالکیت اون‌ها را داشته باشین. این بازی علاوه بر اکسی‌ها دارای قسمت‌های مختلف مجازی دیگه ایی هستن که   در اون کاربران میتونن با هیولاها یا اکسی‌ها به نبرد بپردازن و در صورت پیروزی توکن‌های SPL دریافت کنن.

توکن SPL کوچک شده عبارت Small Love Potion به  معنی معجون کوچک عشق هست. SPL یک توکن با استاندارد اتریوم 20 هست که در صرافی‌ها قابل معامله هستن. هر کسی با بازی کردن در پلتفرم Axie Infinity میتونه توکن‌های SPL و AXS دریافت کنه.

ویژگی‌های ارز دیجیتال AXS

ارز دیجیتال و پروژه اکسی اینفینیتی به واسطه ساختار خود، ویژگی‌های خاصی دارد که در موفقیت این ارز تأثیر بسزایی داشته است. این فاکتورها باعث شده‌اند تا نفوذ این ارز دیجیتال در بین جامعه بیشتر شود.

1-امنیت بالا

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم پیاده شده. این ارز دیجیتال مثل اتریوم دارای پروتکل اثبات کار یا همان POW هست. این پروتکل به‌عنوان یکی از امن‌ترین راهکارها برای جلوگیری از تقلب و خرابکاری در داخل بلاک‌چین شناخته می‌شه

از طرفی هم وجود تعداد بالایی از ماینرها در درون شبکه باعث شده تا امنیت آن به حداکثر حالت خود برسه. غیر از این موردها، خود تیم توسعه‌دهنده هم تمام فاکتورهای امنیتی را برای افزایش امنیت در داخل شبکه انجام دادن.

2-کاربران بالا

داشتن حجم بالایی از کاربران را میشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل برای رشد ارز دیجیتال Axie Infinity نام برد. طبق آمار رسمی، این بازی طی ماه گذشته به طور متوسط روزانه یک میلیون کاربر فعال داشته .

3-سازگاری بالا

سازگاری بالا را میشه به‌عنوان یکی دیگه از مهم‌ترین مزیت‌های ارز دیجیتال Axie Infinity در نظر گرفت. این ارز دیجیتال در حقیقت بر بستر شبکه اتریوم ایجاد شده . به همین جهت هست که این ارز دیجیتال در تمام کیف پول‌ها و یا شبکه‌هایی از شبکه ERC 20 پشتیبانی میشه، ذخیره می‌شه. این در نوع خودش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این توکن شناخته می‌شه.

هدف Axie Infinity چیست؟

هدف Axie Infinity اینه که بتونه به یه بازی کامل و بالغ تبدیل بشه تا بازیکنان را مجذوب خودش کنه، جامعه هدف قدرتمندی داشته باشه و اکوسیستم جذابی رافراهم کرده باشه. Axie Infinity برای طرفداران پوکمون (Pokemon) و فاینال فَنتِزی (Final Fantasy) نیز تدبیری اندیشیده و تجربه بازی سرگرم‌کننده‌ای را برای غرق شدن در فضای اون در اختیار شما قرار می‌ده.

اگر این بازی موفق به جذب پایگاه گسترده‌‌تری از بازیکنان بشه بدون شک میزان ارزش بیشتری را نیز به این اکوسیستم اضافه میکنه. همانطور که زنجیره جانبی Ronin در کنار نسخه رایگان برای بازی کردن ارائه شده ، همگی در راستای جلو بردن هرچه بیشتر فرایند رشد کل مجموعه مهیا شده‌.

 این ارزها قابلیت تبدیل شدن و معاوضه با سایر ارزهای دیجیتال رادارن. در حال حاضر نیز بازیکنانی وجود دارن که با بازی کردن Axie Infinity در حال کسب درآمد هستن.

توکن AXS

ارز دیجیتال Axie Infinity محدود بوده و تنها 270 میلیون توکن از آن وجود داره. از این مقدار حدود 60 میلیون توکن در یک عرضه اولیه منتشر شد. که بقیه اون برای مشاوران، اعضای تیم، پاداش بازی و موارد مشابه اختصاص‌یافته . طبق روند فعلی بازی انتظار میره که عرضه کل این توکن‌ها تا سال 2026 ادامه پیدا کنه.

کیف پول‌های ارز Axie Infinity

در حقیقت تمام توکن‌های این بازی بر مبنای ERC 20 یا ERC721 هستن. این دو پروتکل مربوط به شبکه اتریوم هست. لذا هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی کنه، میتونه از این ارزها هم پشتیبانی کنه مثل:

رونین والت

تراست والت

کیف پول اتمیک

ترزور وان

ارز دیجیتال AXS را از کجا می‌توان خرید؟

برای خرید اکسی میشه از صرافی‌های متمرکز مثل بایننس، کوکوین و کراکن و دکس‌های پنکیک سواپ، سوشی سواپ و یونی سواپ استفاده کنین. همچینین دکس اختصاصی کاتانا که مختص به شبکه رونین هست، قابلیت سواپ توکن‌های این بازی را داره.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بازی اکسی اینفینیتی پرداختیم. آینده ارز دیجیتال AXS وابسته به قابل بازی بودن و محبوبیت بازی Axie Infinity هست. این بازی تا حد زیادی سرگرم‌کننده، کاملا آماده و با پتانسیل بالا، به همراه فضای کافی برای رشد هست. همچنین این پروژه در طول دو سال گذشته خودش رو ثابت  کرده و ویژگی‌های جدیدی از اون تو راه هستن. تا بازیکنان بیشتری را برای اضافه  شدن به این بستر تشویق کنن.

Related Posts

Leave a comment