اوکراین خرید ارزهای دیجیتال به ارز محلی را ممنوع کرد.

photo_2022-04-23_15-50-33

اوکراین از زمان تهاجم روسیه به روسیه میلیون ها کمک مالی دریافت کرده است.
اما دولت برای جلوگیری از فرار سرمایه، شهروندان خود را از خرید رمزارز با ارز محلی منع می کند.
بر اساس بیانیه ای که دیروز منتشر شد، بانک مرکزی اوکراین شهروندان خود را از خرید دارایی های دیجیتال با ارز محلی در تلاش برای جلوگیری از “خروج سرمایه غیرمولد” منع کرده است.

بانک ملی اوکراین (NBU) اعلام کرد که شهروندان اکنون فقط می توانند با استفاده از ارز خارجی تا سقف 100000 گریونای اوکراین (3400 دلار) در ماه کریپتو خریداری کنند. به گفته بانک مرکزی این امر به توقف فرار سرمایه کمک می کند.

فرار سرمایه می تواند به پول یک کشور آسیب برساند. از آنجایی که میلیون‌ها نفر از زمان حمله روسیه در فوریه اوکراین را ترک کرده‌اند، خروج دارایی‌های مالی یک احتمال واقعی است و دولت اوکراین می‌خواهد این امر را متوقف کند و hryvnia را ثابت نگه دارد.

در بیانیه روز پنجشنبه NBU آمده است: «بانک ملی اوکراین محدودیت‌های مربوط به عملیات برون مرزی شهروندان را به منظور جلوگیری از خروج غیرمولد سرمایه از کشور تحت حکومت نظامی روشن کرده است».

این بیانیه افزود: «تراکنش‌های شبه نقدی» شامل تکمیل کیف‌های الکترونیکی و حساب‌های دلالی یا فارکس و پرداخت چک‌های مسافرتی است.

اما علیرغم اقدام برای جلوگیری از فرار سرمایه، دولت اوکراین تا حد زیادی دوستدار رمزنگاری است. ماه گذشته، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، قانون «در مورد دارایی های مجازی» را امضا کرد که دارایی های ارز دیجیتال را در این کشور قانونی می کند. الکس بورنیاکوف معاون وزیر تحول دیجیتال در آن زمان گفت که این اقدام برای کمک به ایفای “نقش حیاتی در روند دفاعی اوکراین” بود.

اوکراین از زمان حمله روسیه به این کشور در ماه فوریه، میلیون‌ها کمک مالی از سراسر جهان از سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب دریافت کرده است. هدف این کمک‌ها حمایت از ارتش اوکراین است که کمتر از ارتش روسیه است.

به گفته بورنیاکوف، اکنون بیش از 100 میلیون دلار ارسال شده است. شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic گفته است که دارایی های دیجیتال به دلیل ارسال سریع و آسان به آن سوی مرزها مورد استفاده قرار می گیرند.

Related Posts

Leave a comment