ایلان ماسک، متهم به تجارت داخلی علیه پیروانش با استفاده از Dogecoin (DOGE) است و استفاده از ترفندهای تبلیغاتی است .

IMG_20230603_110943_885

 این اتهامات دنباله‌ای از شکایت 258 میلیارد دلاری است که توسط همین گروه در ژوئن 2022 ارائه شد و ماسک و شرکت‌هایش را به ایجاد صدها میلیارد ضرر برای دارندگان Dogecoin متهم کرد.طبق پرونده اصلاح شده در دادگاه فدرال منهتن در 31 مه، ایلان ماسک از طریق یک «سیرک تبلیغاتی» که قصد داشت قیمت Dogecoin را افزایش دهد، درگیر «یک دوره عمدی دستکاری بازار کارناوالی» شد.

 این شیرین‌کاری‌ها شامل حضورهای عمومی او و فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی او برای افزایش تبلیغات Dogecoin است که به آوریل 2019 بازمی‌گردد. این شیرین‌کاری‌ها قیمت Dogecoin را تا مه 2021 تا 36000٪ به 0.70 دلار افزایش داد. امروز، DOGE 90٪ از آن بالاتر معامله می‌کند.

 در این پرونده آمده است: «تظاهر ماسک مبنی بر اینکه تبلیغ Dogecoin صرفاً سرگرمی خوبی است – که قرار نیست جدی گرفته شود – قابل اعتماد نیست.در این دادخواست اشاره شده است که مطالعات متعدد قبلاً تأثیر توییت های ایلان ماسک را بر قیمت Dogecoin نشان داده است. در واقع، اعلامیه‌های ماسک مبنی بر آغاز پذیرش Dogecoin در اسپیس ایکس در سال 2021 و بازدید او از دفتر مرکزی توییتر پس از تصدی این شرکت در سال گذشته، هر کدام به تغییر قیمت DOGE کمک کرده‌اند.

 ماسک مجدداً با تغییر لوگوی پرنده آبی توییتر به تصویر شیبا اینو از میم دوج به مدت سه روز تأثیر خود را اعمال کرد و به افزایش 30 درصدی قیمت سکه کمک کرد.

 در این پرونده افزوده شد که ماسک و تسلا با ذکر سوابق بلاک چین به عنوان شواهد، در اطراف “حرکات مورد نظر” میلیاردر معامله سودآوری کردند.

 به طور خاص، این شکایت ادعا می‌کند که آدرس کیف پولی – DH5ya – را که ظاهراً متعلق به ماسک است، ردیابی کرده است و تا فوریه 2021 به بزرگترین دارنده Dogecoin تبدیل شده است. آن کیف پول سپس چندین بار در طول آوریل 2021 میلیون‌ها دلار Dogecoin فروخت.بخش کلیدی این دعوی این پیش فرض است که Dogecoin یک اوراق بهادار ثبت نشده بر اساس استانداردهای موجود از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

 زمانی که دعوای اصلی در سال گذشته تنظیم شد، وکلای ماسک گفتند که این دعوا خیالی بود. آنها گفتند: “هیچ چیز غیرقانونی در مورد توئیت کلمات حمایتی یا تصاویر خنده دار در مورد یک ارز دیجیتال قانونی که ارزش بازار آن نزدیک به 10 میلیارد دلار است، وجود ندارد.”

Related Posts

Leave a comment