ساکنان ترکیه در میان سقوط لیر دیگر به ارزهای دیجیتال روی می آورند.

IMG_20230613_145911_024

بنا بر گزارش‌ها، برخی از ساکنان ترکیه پس از کاهش جدید در پول ملی خود و ترس از شروع دوباره تورم شدید در سراسر کشور، علاقه خود را به بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه به استیبل کوین USDT احیا کرده‌اند.

 روند نزولی لیر ترکیه (که در چند سال گذشته مشهود بوده است) اندکی پس از پیروزی رجب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری تشدید شد و پنج سال دیگر به عنوان رهبر سیاسی خود را تضمین کرد. او به‌عنوان منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، در حالی که رقیب او کمال کیلیچداراوغلو (که دو میلیون رای کمتر از اردوغان جمع آوری کرد) دیدگاه‌های طرفدار ارزهای دیجیتال را به اشتراک گذاشت.

بر اساس پوشش اخیر بلومبرگ، ساکنان این کشور اوراسیا تمرکز خود را به سمت بزرگترین استیبل کوین بر اساس ارزش بازار – USDT – در ابتدای ماه می و پیش از انتخابات ریاست جمهوری تغییر داده اند. این علاقه حتی پس از تکمیل آنها که باعث شد اردوغان با کسب 52 درصد آرا پیروز شود، همچنان بالا بوده است.

 یکی از عوامل احتمالی که مردم ترکیه را به سمت صنعت ارزهای دیجیتال سوق می دهد، می تواند کاهش ارزش پول ملی باشد که اخیراً در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است. در حال حاضر، 1 TRY برابر با 0.042 دلار است، در حالی که در ابتدای سال 2020 (در شروع همه‌گیری جهانی COVID-19) تقریباً 0.15 دلار ارزش داشت.

 USDT به یک پناهگاه امن برای برخی از مردم محلی تبدیل شده است که سعی می کنند ثروت خود را در میان محیط تورم نگران کننده حفظ کنند. این دارایی ارتباط ثابتی با دلار آمریکا دارد و راهی نسبتاً ایمن و ساده برای پیوستن ترک‌ها به بخش کریپتو فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، رگولاتورهای داخلی خرید دلار و حتی طلا با لیر را محدود کرده اند و به کریپتوها وضعیت قابل توجه تری می دهند. برخی از ساکنان ترکیه که نگران وضعیت لیر هستند، تمام پس انداز خود را در بازار ارزهای دیجیتال توزیع کرده اند. داده‌های ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال – Kaiko – نشان داد که حجم معاملات USDT در BtcTurk در پایان ماه می (زمانی که اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد) افزایش یافت.

Related Posts

Leave a comment