مقامات ایالات متحده در حال آماده سازی “اقدامات مادی” برای مهار سرایت SVB هستند.

photo_2023-03-13_09-59-08

کاخ سفید تأثیر شکست بانک سیلیکون ولی در آخر هفته را با توجه جدی به شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر و بانک های منطقه ای ارزیابی کرد.
پس از سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی در 10 مارس، مقامات ایالات متحده در حال کار بر روی “اقدامات مادی” در آخر هفته در تلاش برای محدود کردن اثر امواج در سراسر سیستم بانکی این کشور هستند.
بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع ناشناس، مقامات دولت جو بایدن تأثیر ورشکستگی بانک ها را در آخر هفته با توجه جدی به شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر و بانک های منطقه ای ارزیابی کردند.

 یک منبع به رویترز گفت: «این یک اقدام مادی خواهد بود، نه فقط حرف.

طی یک سخنرانی در 6 مارس، مارتین گرونبرگ، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال، درباره خطرات مربوط به افزایش نرخ بهره در ایالات متحده صحبت کرد.  وی خاطرنشان کرد: فضای فعلی نرخ سود تأثیرات شگرفی بر سودآوری و نمایه ریسک استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بانک‌ها داشته است.

مجموع این زیان های تحقق نیافته، از جمله اوراق بهاداری که برای فروش در دسترس هستند یا تا سررسید نگهداری می شوند، در پایان سال 2022 حدود 620 میلیارد دلار بوده است.
 سقوط بانک سیلیکون ولی ممکن است بر بانک‌های منطقه‌ای در سراسر ایالات متحده تأثیر بگذارد و تریلیون‌ها دلار را در معرض خطر سقوط بانکی قرار دهد.  جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در حال کار با قانونگذاران برای رسیدگی به سقوط بانک سیلیکون ولی و محافظت از سرمایه گذاران است، اما گزارش شده است که کمک مالی بزرگی را در نظر نمی گیرد.

Related Posts

Leave a comment